بیست‌و‌هفتمین نشست کمیسیون آب ایران و افغانستان بی‌نتیجه پایان یافت

رسانه‌های ایران گزارش دادند که بیست‌و‌هفتمین نشست کمیسیون آب ایران و افغانستان در ولایت سیستان‌و‌بلوچستان ایران بدون نتیجه پایان یافته است.

blank

خبرگزاری دولتی ایران امروز(۲۸دلو)به نقل از وزارت نیروی این کشور گزارش کرد که نشستی به منظور اجرای معاهده ۱۳۵۱ رودخانه هلمند میان ایران و افغانستان برگزار شد.

 این رسانه گزارش داد که نمایندگان ایران و طالبان طی این نشست بر رفع موانع شامل احداث بندهای آب در مسیر رودخانه هلمند تاکید کردند.

این نشست با حضور نمایندگان ایران و طالبان در روزهای ۲۵ و ۲۶ دلو در شهر زابل در ولایت سیستان‌وبلوچستان برگزار شده است.

وزارت نیروی ایران گفته نمایندگان این وزارت در این نشست گزارش مفصلی از دریافت نشدن حقابه ایران از رودخانه هلمند در سال‌های اخیر را به نمایندگان طالبان ارائه کرده‌اند.

نمایندگان ایران بر حل مشکلات فنی و رفع موانع حقابه ایران از جمله سازه‌های احداث شده از سوی افغانستان در مسیر این رودخانه به ویژه اصلاح بند کمال‌خان تاکید کرده‌اند.

براساس این گزارش، طالبان خشکسالی شدید در افغانستان را مانع تامین حقابه ایران دانسته، اما این دلیل از سوی نمایندگان ایران به چالش کشیده شده است.

گفتنی است موضوع حقابه ایران یکی از مسائل بحث برانگیز میان طالبان و جمهوری اسلامی است. ایران می‌گوید که حقابه این کشور از رودخانه هلمند تامین نشده، اما طالبان دلیل این امر را به خشکسالی در افغانستان مرتبط می‌داند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *