معاون دبیرکل سازمان ملل با عبدالسلام حنفی در کابل گفتگو کرد

همزمان با برگزاری نشست دوحه درباره افغانستان، معاون دبیرکل سازمان ملل به افغانستان سفر کرده و با معاون رئیس الوزرای طالبان دیدار و گفتگو کرد.

blank

دفترمطبوعاتی معاونت اداری ریاست الوزرای طالبان امروز یکشنبه(29 دلو) طی خبرنامه ای نوشت که: کانی وگناراجا، معاون دبیرکل و مسئول آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل با عبدالسلام حنفی معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کرده است.

طالبان در خبرنامه خود نوشت خانم وگناراجا در این دیدار ضمن توضیح اهداف این سفر گفت:« امنیت موجود در افغانستان و ‌همکاری مسئولین امارت اسلامی به سازمان‌های تابع سازمان ملل کمک می‌کند تا به ارائه کمک‌های‌شان به مردم افغانستان ادامه دهند».

براساس خبرنامه طالبان، خانم وگناراجا افزود که دفتر منطقه‌ای و اقیانوسیه سازمان ملل آماده است تا کمک‌هایش را در بخش‌های محیط زیست، امور بشر‌دوستانه، کاریابی، امور زیربنایی و کاهش فقر در افغانستان ادامه دهد.

مولوی عبدالسلام حنفی در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل از فعالیت‌ها و برنامه‌ها سازمان ملل خصوصا برنامه توسعه‌ای آن برای کاهش فقر، تهیه آب آشامیدنی، امور زیربنایی و توسعه در افغانستان قدردانی کرد.

در این دیدار معاون رئیس الوزرای طالبان بار دیگر خواستار به رسمیت شناختن این گروه از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی شد و گفت:«انتظار ما از سازمان ملل متحد این است که قدم‌های جدی را جهت به رسمیت شناختن امارت اسلامی بر دارد».

این دیدار در حالی در کابل صورت گرفت که روز یکشنبه نشست دوحه با میزبانی آنتونی گوتریش دبیرکل سازمان ملل متحد با حضور نماینده های ۲۷ کشور و بدون حضور مقام‌های طالبان برگزار شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *