انتقاد تند ترامپ از بایدن: هر بمبی که بر یمن می‌ریزید، یک میلیون دالر هزینه دارد

در ادامه انتقادهای دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین و نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری امریکا از دولت جو بایدن؛ رییس جمهور فعلی این کشور، او بار دیگر گفته: «در حال بمباران یمن هستیم، هر بمب امریکا که بر یمن پرتاب می‌شود یک میلیون دالر هزینه دارد.»

blank

دونالد ترامپ؛ رییس‌ جمهور پیشین امریکا در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت میشیگان بار دیگر از جو بایدن؛ رییس‌ جمهور فعلی این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: «ما در حال بمباران یمن هستیم، هر بمبی که پرتاب می‌شود یک میلیون دالر برای امریکا هزینه دارد.»

امریکا و بریتانیا با حمایت استرالیا، بحرین، دنمارک، کانادا، هالند و نیوزیلند اخیرا به مواضع انصارالله در یمن حمله کردند.

طبق بیانیه مشترک این کشورها، این حمله‌ها در واکنش به حملات انصارالله به خطوط کشتیرانی دریای سرخ، علیه ۳۶ هدف انصارالله در ۱۳ سایت انجام شد.

طبق این بیانیه، حمله‌های اخیر انبارهای زیرزمینی عمیق انصارالله را برای نگهداری سلاح، سیستم‌های موشکی، سیستم‌های پدافندی، رادار و پرتابگرها هدف قرار دادند.

این در حالی است که پنتاگون اعلام کرده که ارتش امریکا یک‌شنبه به پنج هدف در یمن حمله کرده است که انصارالله از آنجا کشتی‌ها را در دریای سرخ تهدید می‌کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاورمیانه، سنتکام، گفته که یکی از هدف‌ها محلی بوده که انصارالله اولین شهپاد زیردریایی (شناور هدایت‌‌پذیر از دور) را شلیک کرده بود و دیگری جایی که اولین شهپاد سطح آب را شلیک کرد.

انصارالله که شمال یمن را در کنترل دارد از حدود یک ماه بعد از شروع جنگ اسرائیل و غزه، کشتی‌هایی را که خود را مرتبط با اسرائیل بدانند در حمایت از فلسطینی‌ها هدف قرار می‌دهد.

بعد از این حمله‌ها، امریکا ائتلافی از چند کشور از جمله بریتانیا برای حفاظت از امنیت و تجارت دریایی تشکیل و مواضع انصارالله را هدف حمله هوایی و موشکی قرار داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *