مولوی فضل‌الرحمن کمیسیون انتخابات پاکستان را گروگان ارتش دانست

مولوی فضل‌الرحمن؛ رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در اعتراض به نتایج انتخابات این کشور گفت کمیسیون انتخابات پاکستان در گروگان حاکمیت (ارتش) است.

blank

 فضل الرحمن در سخنانی به دست داشتن حکومت در تقلب در انتخابات اشاره کرده و گفت: تا زمانی که تصمیم‌گیری‌ها از سوی حاکمیت صورت می‌گیرد برگزاری انتخابات و نظام پارلمانی بی فایده است.

 وی افزود: انتخابات در پاکستان زمانی مفید است که نمایندگان مردم وارد پارلمان شوند و آنها برای سرنوشت و آینده کشور تصمیم بگیرند.

پیش از این رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان اواخر هفته گذشته طی یک نشست خبری نتایج انتخابات را نپذیرفته و خواستار راه‌اندازی اعتراضات مسالمت‌آمیز از سوی هوادارانش شده‌ بود.

او نسبت به نقش کمیسیون انتخابات پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفته: «از روز اول مشکوک» بوده‌است.

فضل الرحمن با بیان اینکه با تحریک انصاف درباره تحولات سیاسی هیچ تفاهمی نکرده است گفت: ارتفاع دیوار بی اعتمادی و اختلافات با تحریک انصاف به بلندای کوه است، اما به عنوان یک سیاستمدار درهای گفتگو را با احزاب مخالف هیچ وقت نبسته ام.

رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان با تاکید بر اینکه هزینه و انرژی زیادی صرف تبلیغات انتخاباتی می شود، گفت: اگر نتیجه این زحمات به ثمر ننشیند پس فایده انتخابات چیست؟

مولانا فضل الرحمن در دسامبر 2020 جنبش دموکراتیک پاکستان را با حضور 13 حزب سیاسی از جمله حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم با هدف سرنگونی دولت عمران خان تشکیل داد، اما اکنون خود به نتیجه انتخابات معترض است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *