یک شرکت آلمانی برای ایجاد پالایشگاه در افغانستان اعلام آمادگی کرد

طالبان می‌گویند یک شرکت آلمانی در مورد سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان و ایجاد پالایشگاه در کشور اعلام آمادگی کرده است.

blank

وزارت معادن و پترولیم طالبان امروز(۳٠ دلو) با انتشار اعلامیه‌ای از تصمیم یک شرکت آلمانی برای ایجاد پالایشگاه در افغانستان خبر داد.

در خبرنامه این وزارت همچنین آمده است که وزیر معادن طالبان با رئیس شرکت آلمانی راک گرین یونایتد در کابل دیدار و گفتگو کرد.

در اطلاعیه وزارت معادن و پترولیم طالبان آمده است که شرکت آلمانی راک گرین یونایتد “Rock Green United” از علاقه خود برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان و ایجاد یک پالایشگاه استاندارد نفت و گاز خبر داد.

انتقال و نصب دستگاه‌های آماری و نقشه برداری، اکتشاف معادن و برداشت ذخایر معدنی از دیگر موارد بررسی شده در این دیدار عنوان شد.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان با ابراز قدردانی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در افغانستان اظهار داشت که افغانستان منابع معدنی مختلف با ظرفیت‌های فراوانی دارد.

به گفته وی، افغانستان 200 هزار کیلومتر مربع حوزه نفت و گاز دارد که به پنج بخش و حوزه تقسیم شده است که تاکنون حوزه «آمو دریا» جهت اکتشاف و استخراج مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته وی، حوزه نفتی هرات دارای 23 هزار کیلومتر مربع مساحت است که جهت جلب سرمایه‌گذاری بیشتر به مزایده گذاشته شده است و تمام سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند با ارائه طرح و پروژه‌های خود در این حوزه و ایجاد پالایشگاه سرمایه‌گذاری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *