انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از تعیین نماینده سازمان ملل در مشورت با طالبان

هدر بار؛ مسئول دیده‌بان حقوق بشر از سخنان آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر تعیین نماینده ویژه در امور افغانستان در مشورت با طالبان انتقاد کرده و گفته است که این نوع برخورد با طالبان باعث می‌شود فعالان حقوق بشر درباره تعهد سازمان ملل، تردید کنند.

blank

هدر بار؛ مسئول زنان دیده‌بان حقوق بشر از اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی این‌که باید نماینده ویژه این سازمان مورد علاقه طالبان باشد، انتقاد کرد.

او گفته که این نوع برخورد با طالبان باعث می‌شود فعالان حقوق بشر درباره تعهد سازمان ملل تردید کنند.

مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر گفته: «شنیدن این‌که گوترش می‌گوید باید دید که چه کسی می‌تواند نماینده ویژه‌ای باشد که آن را برای طالبان جذاب کند، نگران‌کننده است.»

خانم بار تاکید کرده که این نوع صحبت کردن با طالبان باعث می‌شود که افغان‌های مدافع حقوق بشر درباره تعهد سازمان ملل برای دفاع از حقوق بشر در افغانستان تردید کنند.

آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست دوحه درباره تعیین شدن یک نماینده ویژه برای تعامل جامعه جهانی با طالبان گفت که به مشورت‌های خود ادامه می‌دهد و در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

آقای گوترش گفت نهادها و کشورهای مختلفی با طالبان در تعامل قرار دارند و نیاز به هماهنگی بهتر وجود دارد. به این دلیل سازمان ملل پیشنهاد کرد که نماینده ویژه‌ای تعیین شود تا به این موضوعات عمیقا رسیدگی کند.

این در حالی است که سهیل شاهین؛ رییس دفتر سیاسی طالبان در دوحه اعلام کرده که گزینش نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، پذیرفتنی نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *