ترکیه گشت‌هایش را برای جلوگیری از ورود پناهجویان افزایش داد

وزیر داخله ترکیه اعلام کرده است که این کشور برای مهار ورود پناهجویان ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

blank

علی یرلی‌کایا؛ وزیر داخله ترکیه روز سه‌شنبه، ۸ حوت از افزایش پست‌ها و گشت‌های سیار در ۳۰ شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان غیرقانونی خبر داد.

او گفته که از جولای سال گذشته تنها در استانبول ۵۶۶۲۰ پناهجوی غیرقانونی شناسایی و به مراکز اخراج فرستاده‌ شدند.

بربنیاد گزارش رسانه‌های ترکیه، علی یرلی‌کایا افزایش وسایل نقلیه سیار و محلات بررسی و شناسایی اتباع خارجی را راهی برای مهار ورود پناهجویان غیرقانونی دانسته است.

او افزوده که اتباع خارجی که شناسنامه و مدارک لازم را ارائه نکنند، بازداشت و به مراکز اخراج منتقل خواهند شد.

علی یرلی‌کایا از مهاجرت بی‌رویه در ترکیه یاد کرده و گفته که برای مبارزه با پناهجویان غیرقانونی و قاچاقچیان، چهار مرحله را روی دست گرفته‌اند، حل مشکل در کشورهای مبدأ پناهجویان، تدابیر امنیتی مرزی شدید، شناسایی و بازداشت پناهجویان و در نهایت اخراج آنان به کشورهای مبدأ.

علی یرلی‌کایا گفته که در یکسال گذشته، مجموعا ۶۱ هزار و ۴۲۹ شهروند غیر قانونی شناسایی و به مراکز اخراج فرستاده شده‌اند. او افزود که در هفت ماه گذشته، دست‌کم ۴۹۳ عملیات علیه قاچاقچیان در استانبول انجام شده و ۷۹۸ قاچاقچی بازداشت شدند.

ترکیه به مثابه حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی به این کشور وارد می‌شوند. ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع نموده و هزاران پناهجوی عمدتا افغان را بازداشت و اخراج کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *