مانور نظامی امریکا و کوریای جنوبی آغاز شد

منابع رسانه‌ای از آغاز مانور نظامی مشترک ۱۱ روزه ایالات متحده و کوریای جنوبی خبر داده‌اند.

blank

همزمان با افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کوریا و هشدارهای مداوم کوریای شمالی، امریکا و کوریای جنوبی امروز دوشنبه، ۱۴ حوت مانور سالانه ۱۱ روزه خود را در نزدیکی مرزهای پیونگ‌یانگ آغاز کرده‌اند.

همزمان با هشدارهای کوریای شمالی مبنی بر این‌که مانورهای مشترک امریکا و کوریای جنوبی در نزدیکی مرزهای پیونگ‌یانگ اقدامی به‌شدت تحریک‌آمیز و تنش‌زا است و ناگزیر به آن پاسخ می‌دهد، مقامات سئول و واشنگتن امروز اعلام کردند که مانور نظامی ترکیبی خود را در شبه جزیره کوریا آغاز کرده‌اند.

مانور سالانه «سپر آزادی» نیروهای نظامی امریکا و کوریای جنوبی به مدت ۱۱ روز در میانه افزایش تنش‌ها و تبادل آتش بین کوریای شمالی و کوریای جنوبی از جمله شلیک توپخانه در نزدیکی مرز دریایی غربی و افزایش آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ انجام می‌شود.

این مانور امریکا و کوریای جنوبی اولین مانور پس از آن است که پیونگ یانگ توافق نظامی نوامبر سال ۲۰۱۸ بین دو کوریا را که برای کاهش تنش‌ها در امتداد مرز طراحی شده بود، لغو کرد.

هرچند امریکا و کوریای جنوبی مدعی هستند که این نوع مانورهای سالانه «صرفا دفاعی» هستند، یونگ یانگ مدت هاست که این مانورهای نظامی مشترک را به عنوان تمرینی برای تهاجم علیه خود محکوم کرده و در پاسخ به آن آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

در همین حال، در ۱۹ دلو در پی افزایش تحرک‌های نظامی و سیاسی امریکا و متحدانش در مرزهای کوریای شمالی، رسانه‌های رسمی کوریای شمالی اعلام کردند که مجلس عالی خلق کوریای شمالی امروز پنج‌شنبه تمامی توافق‌ها با کوریای جنوبی در زمینه توسعه و ارتقای همکاری‌های اقتصادی را لغو کرد.

ماه گذشته نیز پیونگ یانگ، کوریای جنوبی را دشمن اصلی خود اعلام کرد و تمام نهادها و سازمان‌هایی را که برای اتحاد مجدد دو کوریا فعالیت داشتند، منحل و تهدید کرد.

خبرگزاری «یونهاپ» کوریای جنوبی اعلام کرد درحالی‌که کوریای شمالی همچنان به پیشرفت برنامه اتمی و موشکی خود ادامه می‌دهد، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هر ۱۰ نفر از مردم کوریای جنوبی، ۹ نفر اعتقاد دارند که پیونگ‌یانگ از برنامه اتمی خود دست نخواهد کشید.

در نظرسنجی مشترک مؤسسه افکارسنجی «گالوپ» کوریای جنوبی همراه با مؤسسه مطالعات پیشرفته «chey»، ۹۱ درصد رأی‌دهندگان پاسخ دادند که خلع سلاح اتمی کوریای شمالی «غیرممکن» است.

تعداد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی ۱۰۴۳ نفر بودند. از بین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ۴۱.۴ درصد خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ را «اصلاً ممکن نیست» انتخاب کردند، در حالی که ۴۹.۷ درصد آن را «غیرممکن» دانسته‌اند. در نظرسنجی سال گذشته، ۷۷.۶ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده بودند که خلع سلاح اتمی کوریای شمالی غیرممکن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *