تروریست‌ها در افغانستان در حال برنامه‌ریزی حملاتی بدتر از ۱۱ سپتامبر اند

مقام‌های «جبهه مقاومت ملی افغانستان» ادعا کرده‌اند که تروریست‌ها در افغانستان در حال برنامه‌ریزی حملاتی بدتر از ۱۱ سپتامبر هستند.

blank

علی میثم نظری؛ مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان، دوشنبه‌شب، ۱۴ حوت ادعا کرده که «تروریستان» در حال سازمان‌دهی حملات تروریستی بدتر از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از افغانستان هستند.

نظری این اظهارات را در گفتگو با دیلی‌اکسپرس بیان کرده است.

او افزود که طالبان به افراط‌گرایان گذرنامه‌های جعلی می‌دهند تا بتوانند که به‌عنوان پناهجو وارد کشورهای غربی شوند.

این مسئول جبهه مقامت همچنین تصریح کرده که «گروه‌های تروریستی» با استفاده از خلأ قدرت در افغانستان در حال رشد هستند.

براساس اظهارات نظری، پایگاه‌های آموزشی جنگجویان خارجی با داشتن قابلیت هدف قرار دادن اروپا و امریکا، مجددا در افغانستان ایجاد شده است.

بربنیاد اطلاعات، بریتانیا به‌عنوان یکی از اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، گزارش‌های مربوط به حمایت و کمک طالبان از جنگجویان خارجی را تایید کرده است.

مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت به بریتانیا هشدار داد: «توزیع گذرنامه برای تروریستان صورت گرفته است. چرا به گذرنامه نیاز دارند؟ آنان به پاسپورت نیاز دارند تا خود را به‌عنوان پناهنده در کشورهای مختلف پس از دریافت آموزش‌ها یا دستورالعمل‌ها و محدوده کاری خود تغییر دهند.»

نظری تاکید کرد که «گروه‌های هراس‌افگن» با حضورشان در افغانستان زیر سلطه طالبان و با داشتن ابزار کافی، در حال سازمان‌دهی حمله «بدتر از ۱۱ سپتامبر» هستند.

این مسئول جبهه مقاومت افزود: «ما امروز را بسیار بدتر از سال ۲۰۰۱ می‌بینیم. ناتو افغانستان را به‌عنوان یک مکان ناامن ترک کرد. این خلای بود که برای تروریزم منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد و هر سال که می‌گذرد تشدید می‌شود.»

به گفته او، طالبان به گروه‌های دیگر مراکز آموزشی و تجهیزات فراهم کرده‌اند.

نظری خطاب به جامعه جهانی گفت: «در آن زمان، شما تنها دو سازمان تروریستی داشتید؛ طالبان و القاعده. امروز شما بیش از ۲۰ گروه تروریستی دارید. گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی که دامنه فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند.»

او با استناد به دو گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان تاکید کرد که با گذشت هر روز وضعیت در کشور بحرانی می‌شود.

این در حالی است که چندی پیش نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارشی در مورد وضعیت امنیتی افغانستان گفته بود که جنگجویان خارجی دست‌کم هشت پایگاه آموزشی در افغانستان ایجاد کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *