مدودف: اوکراین بخشی از روسیه است

دمیتری مدودف؛ معاون شورای امنیت ملی روسیه، اوکراین را بخشی از سرزمین روسیه دانسته و اعلام کرده است که «اوکراین یعنی روسیه» و باید «به خانه‌اش برگردد».

blank

دمیتری مدودف؛ معاون شورای امنیت ملی روسیه، اوکراین را بخشی از روسیه خواند و گفته که سرزمین‌های تاریخی روسیه باید «به خانه‌شان برگردند».

مدودف افزوده است که مسکو به عملیات نظامی خود تا زمان کنترل اوکراین و تسلیمی رهبرانش ادامه خواهد داد.

آقای مدودف بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رییس‌ جمهور روسیه نیز بود و از متحدان اصلی آقای پوتین در جنگ با اوکراین به حساب می‌آید.

مدودف در یک مجمع جوانان در شهر سوچی در دریای سیاه گفت: «یکی از رهبران سابق اوکراین زمانی گفت که اوکراین روسیه نیست.»

او در این نشست تاکید کرد: «این مفهوم باید برای همیشه محو شود، زیرا اوکراین قطعا روسیه است.»

کی‌یف در این مورد هنوز واکنشی نشان نداده؛ اما مقام‌های اوکراینی روسیه را به راه‌اندازی جنگ و اشغال غیرقانونی اوکراین متهم کرده‌اند.

آقای مدودف در مقابل یک نقشه بزرگ اوکراین صحبت کرد که این کشور را به عنوان یک زمین محصور در خشکی و بسیار کوچک‌تر از قلمرو شناخته شده بین‌المللی نشان می‌داد.

مدودف «فضای جغرافیای استراتژیک» روسیه از اوکراین را جدانشدنی خواند و تاکید کرد هر تلاشی برای تغییر آن با زور محکوم به شکست است.

او افزود: «همه دشمنان ما باید یک بار برای همیشه یک واقعیت ساده را درک کنند: سرزمین‌های هر دو طرف ساحل رودخانه دنیپرو (که اوکراین را تقسیم می‌کند) بخش جدایی‌ناپذیر از مرزهای استراتژیک و تاریخی روسیه است.»

مدودف مذاکرات صلح با رهبری فعلی اوکراین را رد کرد.

او گفت که هر دولت آینده اوکراین که خواهان گفت‌وگو باشد، باید آنچه را که او «واقعیت جدید» خواند، بپذیرد.

روسیه بخش‌هایی از شرق اوکراین را پس از اشغال به خاک خود ضمیمه کرده و بارها از اوکراین و کشورهای غربی خواسته است که تعلق این مناطق به روسیه را به عنوان یک واقعیت جدید بپذیرند.

مدودف در مورد روابط شرق و غرب گفت که روابط بین مسکو و واشنگتن اکنون بدتر از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ است که دو کشور را در آستانه درگیری هسته‌ای قرار داد.

او گفت: «باید یک موضوع تلخی را بیان کنم: وضعیت کنونی بسیار بدتر از سال ۱۹۶۲ است. این یک جنگ تمام عیار علیه روسیه با سلاح‌های امریکایی و با مشارکت نیروهای ویژه و مستشاران امریکایی است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *