بودجه انکشافی ۵ میلیونی رهبر طالبان برای هر ولسوالی

وزارت مالیه طالبان اعلام کرده‌ است که رهبر این گروه امسال برای هر ولسوالی ۵ میلیون افغانی بودجه‌ انکشافی اختصاصی داده‌ بود.

blank

وزارت مالیه‌ طالبان اعلام کرده است که در سال مالی جاری بر اساس فرمان هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر این گروه، به هر ولسوالی پنج میلیون افغانی «بودجه‌ انکشافی اختصاصی» به هدف احیا و بازسازی داده شده بود.

این وزارت همچنین گفته است که این بودجه، علاوه بر سهم ولایت‌ها از بخش انکشافی «بودجه‌ ملی» بود.

در اعلامیه‌‌ وزارت مالیه‌ طالبان آمده: «این بودجه اختصاص یافته به‌صورت مستقل در ولسوالی‌ها با هماهنگی اداره‌ ولایتی به مصرف رسید که بخش عمده‌ آن احیا، بازسازی، حفاظت از تأسیسات، نظارت و پروژه‌های دارای اولویت ولسوالی‌ها بود.»

وزارت مالیه‌ طالبان گفته است که با این بودجه شماری از پروژه‌ها در ولسوالی‌ها تکمیل شده است و برخی پروژه‌های دیگر تا پایان سال مالی، تکمیل می‌شود.

این در حالی است که پس از روی‌ کار طالبان در افغا‌نستان، اکثر پروژه‌های انکشافی که از سوی نهادهای بین‌المللی در ولایت‌ها و ولسوالی‌های کشور جریان داشت، به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

در همین حال، این گروه در شماری از ولسوالی‌ها فعالیت‌های انکشافی از جمله هموارسازی و پاک‌کاری سرک‌ها را با استفاده از «حشر عمومی» اجباری انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *