قحطی، نسل‌کشی و بیماری در غزه؛ وزیر خارجه انگلیس: صبر ما لبریز شده

همزمان با ادامه بحران انسانی، نسل‌کشی، قحطی و بیماری در غزه، وزیر خارجه‌ بریتانیا از دیدارش با یک مقام اسراییلی خبر داده و گفته که به اسراییل در مورد قحطی در غزه هشدار خواهد داد؛ زیرا «صبر ما لبریز شده».

blank

دیوید کامرون؛ وزیر خارجه‌ بریتانیا قرار است امروز چهارشنبه، ۱۶ حوت با بنی گانتز؛ عضو کابینه‌ جنگ رژیم اسراییل دیدار کند. آقای کامرون گفته که در این دیدار به این عضو کابینه‌ جنگ رژیم اسراییل در مورد قحطی در غزه هشدار خواهد داد.

براساس گزارش رویترز، آقای کامرون روز گذشته در مجلس اعیان بریتانیا گفته است که بحران کمک‌رسانی در غزه نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل در امر کمک‌رسانی به قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

او افزوده: «ما در غزه با وضعیت درد و رنج وحشتناک روبه‌رو هستیم. من چند هفته پیش در مورد خطر تبدیل‌شدن این وضعیت به قحطی و خطر تبدیل‌شدن قحطی به بیماری صحبت کردم و اکنون به آن نقطه رسیده‌ایم.»

آقای کامرون گفته است که مردم در غزه از گرسنگی و بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند و تأکید کرده است که «صبر ما در حال لبریزشدن است و باید هشدارهایی داده شود، امیدوارم در دیدار با وزیر گانتز این هشدارها را به اطلاع او برسانم.»

با افزایش شمار تلفات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در نوار غزه به بیش از ۳۰ هزار نفر و وخامت وضعیت بشری در این منطقه، انتقادات بین‌المللی از این رژیم افزایش یافته است.

در روزهای اخیر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد تأیید کرد که دست‌کم ۱۰ کودک در غزه بر اثر سوء تغذیه و کمبود آب، جان باخته‌اند. مقام‌های حماس شمار این کودکان را ۱۳ نفر اعلام کرده بودند.

سازمان ملل متحد و کشورهای مختلف از رژیم اسرائیل می‌خواهند که برای جلوگیری از قحطی در غزه، اجازه‌ ورود کمک‌های بشردوستانه‌ بیشتر به این منطقه را بدهد‌ و با توقف جنگ موافقت کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *