صدور ویزای مهاجرتی ویژه امریکا برای افغان‌ها پایان می‌یابد

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که روند صدور ویزای اس‌آی‌وی امریکا برای افغان‌ها در معرض توقف قرار دارد.

blank

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که روند صدور ویزای مهاجرتی ویژه امریکا برای افغان‌ها (SIV) در اواخر سال روان میلادی پایان می‌یابد.

این روزنامه به نقل از منابع خود در وزارت خارجه امریکا گفته که برنامه ویزای خاص مهاجرت امریکا در معرض «نابودی» قرار دارد.

کنگره امریکا این ویزاها را به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن از افغان‌هایی‌ که با امریکایی‌ها در افغانستان کار می‌کردند، اختصاص داده بود.

در همین حال، تنها صدور حدود هشت هزار ویزه «اس‌آی‌وی» باقی مانده است که تا پایان ماه آگوست سال روان، توزیع خواهند شد.

اداره بایدن صدور ۲۰ هزار ویزای مهاجرتی ویژه دیگر را برای افغان‌ها درخواست کرده است، اما بعید به نظر می‌رسد که کنگره امریکا این درخواست را بپذیرد.

بربنیاد این گزارش، اگر امریکا صدور ویزاهای مهاجرتی ویژه به افغان‌ها را متوقف کند، ده‌ها هزار افغان در معرض خطر انتقام‌جویی طالبان در افغانستان قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه امریکا چند روز پیش از کنگره خواست که طرح اقامت افغان‌های همکار ایالات متحده در این کشور را تصویب کند.

ویزه خاص مهاجرت (SIV) امریکا به افغان‌هایی‌که در ۲۰ سال گذشته به‌گونه مستقیم با امریکا و دیگر اداره‌های آن کشور کار کرده‌اند، صادر می‌شود. این برنامه از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تاکنون هزاران افغان از طریق آن به امریکا منتقل شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *