رینا امیری بار دیگر خواهان لغو محدودیت‌ها علیه زنان شد

رینا امیری؛ نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان بار دیگر خواهان لغو محدودیت‌ها علیه زنان افغانستان شده و می‌گوید که برای رهایی افغانستان از وابستگی و فقر، باید محدودیت‌های طالبان علیه زنان لغو شود. این در حالی است که کاردار سفارت امریکا برای افغانستان خواستار تعامل با طالبان شده است.

blank

رینا امیری؛ نماینده‌ ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان، شنبه‌شب، ۱۹ حوت با نشر پیامی در اکس گفت که برای رهایی این کشور از وابستگی به کمک و فقر، سیاست‌های طالبان علیه زنان و دختران معکوس شود.

او همچنین گفته که افغانستان سالانه بیش از یک میلیارد دالر را به دلیل احکام شدید طالبان علیه زنان و دختران از دست می‌دهد.

او افزوده: «برای رهایی افغانستان از وابستگی به کمک و فقر، این سیاست‌ها باید معکوس شوند.»

این در حالی است که اخیرا کرن دیکر؛ کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفت که اعضای جامعه مدنی افغانستان از «نقشه راه سیاسی و تعامل با طالبان» حمایت می‌کنند.

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان در هشت مارچ از دیدار خود با شماری از شهروندان افغانستان در استانبول ترکیه خبر داده و گفته بود که حمایت قوی در میان نمایندگان جامعه مدنی از روند تحت رهبری سازمان ملل متحد برای ادغام مجدد افغانستان به جامعه بین‌المللی وجود دارد.

او گفته: «استعداد و انرژی زیادی در اینجا آماده است تا از نقشه راه سیاسی و تعامل با طالبان حمایت کند. افغانستان برای پیشرفت به همه مردمش نیاز دارد.»

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اما در واکنش به اظهارات کرن دیکر، پیشنهاد هرگونه امکان تعامل با طالبان را به‌معنای سیلی‌زدن به صورت مردم افغانستان خوانده و مردم افغانستان را قربانی رژیم طالبان توصیف کرده است.

طالبان در حال حاضر دختران بالاتر از صنف ششم را از آموزش و تحصیل و زنان را از کار محروم کرده‌اند.

در همین حال با گذشت دوونیم سال تاکنون هیچ کشوری طالبان را به‌گونه رسمی به رسمیت نشناخته است. اگرچه برخی از کشورها از جمله کشورهای منطقه با طالبان روابط دیپلماتیک برقرار کرده، اما درباره‌ رسمیت و مشروعیت این گروه رسما چیزی نگفته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *