سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دالری گروه تجاری اروپا در هند در قبال حذف تعرفه‌های گمرکی

وزیر تجارت هند اعلام کرده که گروه تجاری اروپا متعهد به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دالری در هند در قبال حذف تعرفه‌های گمرکی بر محصولات صنعتی از سوی دهلی نو شده است.

blank

پیوش گویال؛ وزیر تجارت هند پس از امضای یک پیمان اقتصادی با شماری از کشورهای اروپایی روز یک‌شنبه، ۲۰ حوت اعلام کرد که دهلی نو بیشتر تعرفه‌های واردات محصولات صنعتی به این کشورها را در ازای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دالری در ۱۵ سال آینده لغو خواهد کرد.

او در یک نشست خبری همچنین گفت که براساس این قرارداد، انجمن تجارت آزاد اروپا متشکل از سویس، ناوری، آیسلند و لیختن‌اشتاین ۱۰۰ میلیارد دالر طی ۱۵ سال در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

او افزود: «این یک توافق تجاری مدرن، منصفانه، عادلانه و برد‌‌ـ‌برد برای هر پنج کشور است.»

در همین حال، دولت سویس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دهلی نو تعرفه‌های گمرکی ۹۵.۳ درصدی از واردات صنعتی این کشور به استثنای طلا را بلافاصله یا در طول زمان لغو خواهد کرد.

بربنیاد گزارش رویترز، یک مقام دولت هند گفته که دهلی نو تعهد کرده است تا نرخ تعرفه محدود خود بر طلا را از ۴۰ درصد به ۳۹ درصد کاهش دهد، اما تأثیر زیادی بر واردات این فلز از سویس که در سال مالی گذشته ۱۶ میلیارد دالر برآورد شده بود، برجا نخواهد گذاشت.

پنج کشور امضاکننده باید این قرار داد را پیش از اجرایی شدن آن تصویب کنند.

این در حالی است که در دو سال گذشته هند پیمان‌های تجاری با استرالیا و امارات متحده عربی نیز بسته کرده است.

هند پنجمین شریک تجاری بزرگ گروه «ای‌اف‌تی‌ای» پس از اتحادیه اروپا، امریکا، بریتانیا و چین است که مجموع تجارت دوطرفه آن در سال گذشته میلادی به ۲۵ میلیارد دالر رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *