ترکیه ده‌ها «مهاجر غیرقانونی» را بازداشت کرد

وزیر داخله ترکیه از بازداشت ۴۰ مهاجر غیرقانونی در این کشور خبر داده و اعلام کرده است که به قاچاقچیان و مهاجران غیرقانونی فرصت نمی‌دهد که از خاک این کشور به عنوان مسیر ترانزیت سوء استفاده کنند.

blank

علی یرلی‌کایا؛ وزیر داخله ترکیه گفته که نیروهای امنیتی این کشور ۳۵ هوتل را در شهر ازمیر بازرسی و ۴۰ مهاجر غیرقانونی را بازداشت کردند.

براساس آماری که او اعلام کرده که ۳۹ نفر از این مهاجران به مراکز اخراج منتقل شدند و یک نفر همچنان در بازداشت است.

وزیر داخله ترکیه تاکید کرده که به قاچاقچیان و مهاجران غیرقانونی فرصت نمی‌دهد که از خاک این کشور به عنوان مسیر ترانزیت غیرقانونی سوء استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزیر داخله این کشور تاکید کرد که مبارزه با قاچاق انسان و مهاجرت‌ غیرقانونی ادامه می‌یابد.

ترکیه در دو سال اخیرا اخراج پناهجویان غیرقانونی را شدت بخشیده است. این کشور گشت‌های سیار را برای شناسایی مهاجران غیرقانونی در ۳۰ شهر این کشور فعال کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ترکیه از آغاز امسال بیش از چهار هزار پناهجوی افغان را در شهرهای مختلف بازداشت و به افغانستان بازگردانده است.

این در حالی است که پس از روی‌ کار آمدن طالبان در کشور، هزاران افغان با پیمودن راه‌های دشوار مهاجرت از مسیر ایران، به امید رسیدن به اروپا وارد ترکیه شده‌اند. شمار زیادی در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *