«افغان ایوک» درباره پیامدهای توقف صدور ویزای‌ بشردوستانه امریکا هشدار داد

گروهی موسوم به «افغان ایوک» خواهان افزایش صدور ویزای‌ بشردوستانه «اس‌آی‌وی» امریکا برای افغان‌ها شده و درباره پیامدهای توقف آن برای افغان‌های در معرض خطر هشدار داده است.

blank

گروهی موسوم به «افغان ایوک» شنبه‌شب، ۲۶ حوت از کنگره امریکا خواسته است تا اقدام فوری را برای صدور ویزای مهاجرتی ویژه امریکا برای افغان‌ها (SIV) اتخاذ کند.

این نهاد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که «انفعال» کنگره ایالات متحده، برنامه حیاتی برای کمک به هزاران متحد امریکا را تهدید می‌کند.

این نهاد افزوده: «زمان برای متحدان افغان ما در حال سپری شدن است. اگر کنگره فوراً مجوز ویزاهای اضافی را صادر نکند، برنامه‌ای که به متحدان ما زمینه عبور امن را فراهم می‌کند، با خطر سقوط کامل به‌همراه خواهد شد.»

افغان ایوک، ائتلافی از سازمان‌های مختلف اسکان مجدد ایالات متحده است و در زمینه انتقال و اسکان افغان‌هایی که سال‌ها با ارتش و سایر نهادهای امریکایی همکاری کرده‌اند، فعالیت می‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز در ۱۶ حوت گزارش داده بود که روند صدور ویزای مهاجرتی ویژه امریکا برای افغان‌ها (SIV) در اواخر سال روان میلادی پایان می‌یابد.

کنگره امریکا این ویزاها را به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن از افغان‌هایی‌که با امریکایی‌ها در افغانستان کار می‌کردند، اختصاص داده بود.

در همین حال، تنها صدور حدود هشت هزار ویزه «اس‌آی‌وی» باقی مانده است که تا پایان ماه آگست سال روان، توزیع خواهند شد.

اداره جو بایدن صدور ۲۰ هزار ویزای مهاجرتی ویژه دیگر را برای افغان‌ها درخواست کرده است، اما بعید به نظر می‌رسد که کنگره امریکا این درخواست را بپذیرد.

بربنیاد این گزارش، اگر امریکا صدور ویزاهای مهاجرتی ویژه به افغان‌ها را متوقف کند، ده‌ها هزار افغان در معرض خطر انتقام‌جویی طالبان در افغانستان قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *