پوتین بار دیگر درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه به غرب، به‌ویژه امریکا هشدار داده است که جهان با درگیری مستقیم روسیه با سازمان ناتو تنها یک قدم فاصله دارد؛ رویدادی که از دید او منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد.

blank

ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه، امروز دوشنبه، ۲۸ حوت هشدار داده که تا درگیری مستقیم روسیه با سازمان ناتو تنها یک قدم فاصله است.

او همچنین گفته است که درگیری میان روسیه و ناتو منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد که کسی خواستار آن نیست.

پوتین تصریح کرده: «برای همه واضح است که این یک قدم با یک جنگ جهانی سوم کامل فاصله خواهد داشت. من فکر نمی‌کنم کسی به این موضوع علاقه‌مند باشد.»

در همین حال، رییس جمهور روسیه درباره احتمال وقوع درگیری میان کشورش و ناتو افزوده: «همه‌چیز در دنیای مدرن امکان‌پذیر است.»

او همچنین به جنگ اوکراین اشاره کرده و گفته که طرفدار مذاکرات صلح است، اما نه تنها به این دلیل که «گلوله‌های دشمن تمام می‌شود.»

پوتین از ایجاد یک منطقه حایل در خارکیف اوکراین برای جلوگیری از ورود تسلیحات خارجی به خاک روسیه نیز خبر داد، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

اظهارات پوتین درباره احتمال وقوع درگیری میان روسیه و ناتو در حالی مطرح می‌شود که اخیرا امانوئل مکرون؛ رییس جمهور فرانسه گفت که اعزام نیروهای ناتو به اوکراین را رد نمی‌کند.

این مورد به موجی از نگرانی‌ها درباره تشدید و‌ گسترش جنگ در کشورهای عضو ناتو دامن زده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *