پسر حکمتیار: طالبان با شهروندان مانند داعش رفتار می‌کنند

به دنبال اختلاف‌های اخیر رهبر حزب اسلامی با طالبان، حبیب‌الرحمان حکمتیار، پسر گلبدین حکمتیار گفته که طالبان انحصارطلب اند و رفتار آن‌ها با افغان‌ها مانند داعش است.

blank

حبیب‌الرحمان حکمتیار؛ پسر گلبدین حکمتیار در مصاحبه‌ای با افغانستان اینترنشنال گفت که طالبان با شهروندان مانند داعش رفتار می‌کنند.

او گفته: «طالبان فقط اعضای گروه خود را قبول دارند و به دیگران به چشم افرادی تسلیم شده و یا از کشور فرار کرده نگاه می‌کنند. از دیدگاه آن‌ها تنها افراد طالب قابل قبول اند و دقیقا مانند کاری است که داعش انجام می‌دهد.»

او افزوده که طالبان تنها خود را مسلمان و دیگران را در اشتباه تصور می‌کنند.

این انتقادها از سوی حزب اسلامی در حالی مطرح می‌شود که گلبدین حکمتیار پس از سقوط در افغانستان ماند و گفت که با سقوط جمهوریت و‌تسلط طالبان بر افغانستان به آرزویش رسیده است؛ اما بعدتر او به یکی از منتقدان جدی طالبان تبدیل شد.

همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، پسر حکمتیار گفت که چرا گلبدین حکمتیار که پیش از این نیز از برخی عملکرد سیاسی طالبان حمایت کرده بود اکنون‌ برای این گروه قابل قبول نیست.

این در حالی است که وزیر عدلیه طالبان روز شنبه به رهبر حزب اسلامی هشدار داده که نام بردن از «حزب» در افغانستان تحت کنترل این گروه جرم است.

طالبان اخیرا با استفاده از زور، خانه مسکونی گلبدین حکمتیار که از سوی دولت اشرف‌غنی به او داده شده بود و متعلق به وزارت دفاع بود از او پس گرفت.

همزمان گفته می‌شود که تلویزیون گلبدین حکمتیار نیز از نشرات بازمانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *