طالبان زمین‌های غصب شده در «شهرک امید سبز» را بررسی می‌کند

وزارت عدلیه گروه طالبان اعلام کرده که موضوع زمین‌های غصب شده شهرک امید سبز که متعلق به حاجی نبی خلیلی برادر کریم خلیلی، معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان و رهبر حزب وحدت است را به محکمه اختصاصی محول می‌کند.blank

این وزارت روز چهارشنبه، 15 حمل با نشر خبرنامه‌ای از برگزاری نشست کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده خبرداده و افزوده که تصمیم سپردن موضوع هزار و 595 جریب زمین شهرک امید سبز به منظور «فیصله شرعی و قانونی» به محکمه اختصاصی در این نشست گرفته شده است.

در خبرنامه آمده است که بر اساس بررسی‌های کمیسیون و هیأت تخنیکی کابل، مقداری از زمین‌های شهرک امید سبز «در قطعات امارتی شامل است و یک تعداد اسناد نیز به کمیسیون ارایه شده است».

خبرنامه افزوده که بنا بر این کمیسیون فیصله کرده که موضوع جهت فیصله شرعی و قانونی به محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب شده امارتی محول گردد.

پیش از این کمیسیون جلوگیری از غصب زمین طالبان، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی را از خانه ای که دولت اشرف غنی در ساحه دارالامان به وی داده بود، اخراج کرده بود. مقام‌های طالبان گفته بودند که زمین مذکور مربوط به وزارت دفاع بوده و برای آقای حکمتیار چند ماه فرصت داده بودند تا خانه را تخلیه کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *