منابع: انفجار یکشنبه گذشته در غزنی ناشی از بمبارد هواپیمای بی‌سرنشین بود


با گذشت 3 روز از انفجاری در ولسوالی گیروی غزنی که طالبان آن را ناشی از سرگلوله باقی‌مانده جنگ شوروی اعلام کردند، منابع می‌گویند که این رویداد ناشی از حمله هواپیمای بی‌سرنشین بود و در نتیجه آن 12 تن کشته شدند.blank

دفتر والی طالبان در غزنی روز یکشنبه این هفته اعلام کرد که در نتیجه انفجار یک سرگلوله باقی مانده از دوران حمله شوروی سابق در روستای زدران ولسوالی گیروی این ولایت ۹ نفر کشته شده‌اند.

در همین حال منابع امروز چهارشنبه، 15 حمل به رسانه‌ها گفته‌اند که هواپیمای بی‌سرنشین در آن روز این ساحه قریه زدران ولسوالی گیرو را بمبارد کرد که منجر به کشته شدن سه کارمند وزارت معادن، سه جنگجوی طالبان و هفت زن و کودک شد.

به گفته منابع رهبر طالبان در مورد حمله هواپیمای بی‌سرنشین در گیروی ولایت غزنی و نظارت این هواپیما جلسه اضطراری نیز تشکیل داده است.

این در حالی است که رهبر طالبان به دنبال تهدیدهای امنیتی با ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین در آسمان ولایت قندهار، مخفیگاه خود را ترک کرده و به یک پایگاه نظامی در ولسوالی پنجوایی این ولایت منتقل شده است.

این تغییر مکان پس از آن انجام شد که هواپیماهای بی‌سرنشین برای چندین ساعت بر فراز دفتر ملا هبت‌الله در قندهار گشت‌زنی کردند و مولوی عبدالاحد طالب؛ فرمانده نیروهای ویژه امنیتی رهبر طالبان این موضوع را یک «خطر فوری» برای امنیت آخوندزاده خواند و اقدام به تغییر مکان او کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *