هشدار عفو بین‌الملل درباره افزایش آزار و اذیت مهاجرین افغان در پاکستان

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که پاکستان قوانین حقوق ‌بشری بین‌المللی و حقوق پناهجویان را نقض می‌کند. این سازمان درباره افزایش آزار و اذیت مهاجرین افغان در پاکستان هشدار داده است.

blank

سازمان عفو بین‌الملل، امروز پنج‌شنبه، ۱۶ حمل با نشر اعلامیه‌ای حکومت پاکستان را به بی‌توجهی به خواست‌های جهانی برای توقف اخراج مهاجران از آن کشور متهم کرده است.

عفو بین‌الملل گفته است که پاکستان باید از این اقدام دست بردارد.

در گزارش این سازمان آمده: «بی‌توجهی بی‌رحمانه مقام‌های پاکستان به آزارواذیت، نقض جدی حقوق‌ بشر و فاجعه انسانی احتمالی در صورت اخراج این مهاجران به افغانستان زیر اداره طالبان، دلخراش است.»

بربنیاد این گزارش، طرح بازگرداندن مهاجران بدون مدرک از پاکستان، قوانین حقوق‌ بشری بین‌المللی و حقوق پناهجویان را نقض می‌کند.

جیمز جنیون، یکی از مقام‌های سازمان عفو بین‌الملل گفته است که این تصمیم جان بیش از ۸۰۰ هزار پناهجوی افغان در سراسر پاکستان را با خطر روبه‌رو می‌کند و موج دیگری از آزارواذیت و بازداشت را در پی خواهند داشت.

به تازگی رسانه‌های پاکستانی از احتمال آغاز دور جدید اخراج مهاجران افغان که کارت مهاجرت نیز دارند، خبر داده‌اند.

هرچند تاکنون تاریخ مشخصی برای آغاز مرحله دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان اعلام نشده است، اما مقام‌های آن کشور گفته‌اند که ممکن است این روند در اوایل یا اوسط تابستان آغاز شود.

براساس آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، حدود ۲.۱۸ میلیون مهاجر افغان دارای مدرک در پاکستان زندگی می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *