پاکستان پیشنهاد طالبان مبنی بر مذاکره با طالبان پاکستانی را رد کرد

وزارت امور خارجه پاکستان پیشنهاد اخیر معاون وزارت داخله طالبان مبنی بر مذاکره اسلام‌آباد با طالبان پاکستانی را رد کرده و اعلام کرد که پاکستان آماده نیست با این گروه مذاکره کند.blank

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز پنجشنبه، 16 حمل در یک نشست خبری گفت پاکستان به مبارزه با طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) ادامه می‌دهد و آماده نیست با این گروه مذاکره کند.

او افزود که پاکستان از حکومت طالبان توقع داشت که علیه طالبان پاکستان اقدامات جدی روی دست گیرد.

روز گذشته محمدنبی عمری، معاون وزارت داخله طالبان در همایشی در خوست از طالبان پاکستانی و حکومت این کشور خواست تا مذاکرات را از سر بگیرند. او افزود که جنگ پیروزی ندارد بلکه یتیم، بیوه و یک کشور ویران به جا می‌گذارد.

آقای عمری همچنین هشدار داده بود که شعله‌های خشونت‌ها در پاکستان به افغانستان نیز گسترش پیدا می‌کند.

پاکستان همواره حکومت طالبان در افغانستان را متهم می‌کند که به اعضای گروه طالبان پاکستانی در افغانستان پناهگاه فراهم می‌کند. این کشور بارها خواهان مبارزه طالبان با این گروه و اخراج آن‌ها از افغانستان شده‌است؛ اما طالبان می‌گویند که پاکستان در تامین امنیت خود ناکام است و می‌خواهد حکومت طالبان را مسوول ناامنی‌های آن کشور معرفی کند.

طالبان پاکستان حملات مرگباری را در پاکستان انجام داده‌اند و در آن افسران ارشد نظامی و نیروهای امنیتی این کشور را هدف قرار داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *