ولسوال طالبان در غزنی شیعیان را «مشرک» خواند و توسط مردم از مسجد اخراج شد

منابع در ولسوالی مالستان غزنی می‌گویند که عبدالله منتقم، ولسوال طالبان در این ولسوالی در مراسمی، شیعیان را «مشرک» خطاب کرد که با واکنش مردم مواجه شد و مجبور شد مراسم را ترک کند.blank

به گفته منابع، این مقام طالبان روز دوشنبه، 12 حمل در مراسم سالروز شهادت علی ابن ابی طالب، خلیفه چهارم اسلام و امام اول شیعیان که در مسجد جامع این ولسوالی برگزار شده بود، گفته است که «شیعیان به‌جای کمک خواستن از خداوند یاعلی می‌گویند و این شرک است».

او همچنین گفته است: «شیعیان به خلفای راشدین احترام ندارند، تنها روزهای ولادت و شهادت حضرت علی را گرامی می‌دارند».

به گفته منابع در پی سخنان ولسوال طالبان، ملاها و مردم بلندگوی مسجد را خاموش و سخنرانی او را مختل کردند. آن‌ها اظهارات مقام طالبان را توهین دانستند و او را از مسجد بیرون کردند.

منابع افزوده‌اند که منتقم پس از این ماجرا شماری از باشند‌گان این ولسوالی را به مقر ولسوالی احضار کرده و آن‌ها متهم به اهانت به خودش کرده است.

به گفته منابع، شورای علمای این ولسوالی که حدود ۳۰۰ روحانی در آن عضویت دارد، روز چهارشنبه، ۱۵ حمل، جلسه‌ای تشکیل داد. مردم محل می‌گویند بعد از تشکیل این جلسه، ولسوال طالبان از ترس روحانیون و جنجالی شدن این موضوع از ولسوالی مالستان فرار کرده و به شهر غزنی رفته است.

منابع مردمی گفته‌اند که باشندگان این ولسوالی مصمم هستند تا به مرکز غزنی و کابل رفته و موضوع را از مجرای قانونی حل و فصل کنند.

پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، این گروه محدودیت‌های شدیدی را بر دیگر گروه‌ها و اقلیت‌های مذهبی و قومی وضع کرده‌است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *