سیلاب شدید در جنوب روسیه؛ هزاران خانه زیر آب رفت

مقام‌های حوادث اضطراری در روسیه اعلام کردند که در نتیجه باران‌های گسترده در منطقه اورنبورگ در جنوب این کشور و هم مرز با قزاقستان،  یک سد شکسته شده که منجر به سیلاب شدید در منطقه شده است.

blank

به گفته این مقام‌ها یک سد روی رود آرال به خاطر بارندگی‌های شدید شکسته شده و منجر به سیلاب شدید در این منطقه جنوبی شده که در پی آن چهار هزار خانه زیر آب رفته است. تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از منطقه سیل‌زده تخلیه شده‌اند.

شهر اورسک که دچار این سیل شده، حدود ۱۹۰ هزار نفر جمعیت دارد و روستاهای اطراف آن با سیل‌گرفتگی شدید مواجه شده است. شکسته شدن سد رود آرال در حالی است که تنها ۱۰ سال از اتمام ساخت آن می‌گذرد.

مقام‌های محلی می‌گویند وضعیت در سراسر منطقه به شدت بحرانی است و نسبت به رسیدن سطح آب رودخانه اورال به وضعیتی خطرناک در شهر اصلی اورنبورگ، اورسک، هشدار دادند. به گفته آن‌ها سطح آب به «اوج» خود رسیده و وضعیت با شتاب در حال بدتر شدن است.

قاسم جومارت توکایف؛ رییس جمهور قزاقستان نیز اعلام کرده که این سیلاب‌ها بدترین فاجعه حوادث طبیعی منطقه طی ۸۰ سال گذشته است.

او به مقام‌های قزاقستان دستور داده است که برای کمک به ساکنان آماده باشند. قزاقستان تاکنون حدود ۴۷ هزار ساکن مناطق مرزی با اورنبورگ روسیه را تخلیه کرده و انتظار می‌رود سیلاب از خاک روسیه به قزاقستان سرازیر شود.

با آغاز بهار، چندین منطقه اورال و غرب سیبری به خاطر بارش‌های سنگین، با سیل مواجه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *