طالبان فیسبوک را فیلتر می‌کنند

طالبان از وضع محدودیت تازه‌ای بر شبکه اجتماعی فیسبوک خبر داده و اعلام کرده‌اند که فیسبوک را در افغانستان مسدود خواهند کرد.

blank

نجیب‌الله حقانی؛ سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان، شنبه‌شب، ۱۸ حمل اعلام کرد که این وزارت طرح مسدود کردن شبکه‌ اجتماعی فیسبوک در افغانستان را نهایی کرده است.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان این موضوع را در گفتگویی که از تلویزیون خصوصی «طلوع‌نیوز» نشر شد، بیان کرد.

او گفت: «جوانان ما و شما در شرایطی‌اند که از نگاه علمی ضعیف هستند و اکثریت‌شان بی‌سواد هستند و باز‌هم با این چیزها[شبکه‌های اجتماعی] وقت خود را ضایع ساختن و پول مصرف کردن به نفع شرکت و به زیان ملت است، برای این موضوع پالیسی ساخته شده که فیسبوک را محدود و مسدود کنیم.»

سرپرست وزارت مخابرات طالبان در مورد زمان اجرایی‌شدن این طرح، معلوماتی ارائه نکرد.

طالبان از زمان تسلط بر افغانستان، محدودیت‌های گسترده‌ای را بر دسترسی شهروندان به رسانه‌های آزاد و مستقل وضع کرده‌اند و وب‌سایت‌های شمار زیادی از این رسانه‌ها را مسدود کرده‌اند.

اما این گروه تاکنون اقدام به مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی در افغانستان نکرده بود.

طالبان در حالی اقدام به مسدود کردن فیسبوک در افغانستان می‌کنند که شرکت «متا»، مالک فیسبوک، به این گروه بر اساس قوانین مبارزه با تروریزم امریکا، اجازه‌ استفاده از این شبکه‌ اجتماعی را نمی‌دهد و حساب‌های مربوط به ادارات و اعضای این گروه را مسدود کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *