وزارت عدلیه مسوولان دو حزب و 75 نهاد اجتماعی را به نهادهای امنیتی معرفی کرده است

وزارت عدلیه طالبان اعلام کرد که دو حزب سیاسی و 75 نهاد اجتماعی را طی یک سال گذشته «به دلیل فعالیت غیرقانونی» مسدود و مسوولان آن را به نهادهای امنیتی این گروه معرفی کرده‌است.blank

در یک اعلامیه این وزارت که امروز یکشنبه، 19 حمل منتشر شده آمده است که این وزارت طی سال گذشته خورشیدی صدها نهاد اجتماعی را در سراسر افغانستان بررسی کرده و در نتیجه آن دفاتر 77 حزب، نهاد اجتماعی و بنیاد خیریه را به دلیل «فعالیت غیر قانونی» مسدود و مسوولان آن را به نهادهای امنیتی معرفی کرده‌است.

در اعلامیه از احزاب و نهادهایی که به نهادهای امنیتی طالبان معرفی شده‌اند نام برده نشده است. این وزارت همچنین گفته که فعالیت ۱۹ نهاد را به دلیل عدم تمدید به موقع جواز فعالیت شان، لغو کرده است.

پیش از این وزارت عدلیه طالبان چندین بار اعلام کرده بود که فعالیت احزاب سیاسی و نهادها و انجمن‌های اجتماعی ممنوع و احزاب سیاسی و نهادهای ثبت شده در نظام گذشته، ملغا است. عبدالحکیم شرعی؛ وزیر عدلیه طالبان نیز پیش از آن گفته بود که نام بردن از حزب هم جرم است.

با این حال برخی احزاب از جمله حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار از دیدارهای رهبر این حزب با مردم خبر داده و ظاهراً اعتنایی به این هشدارهای وزارت عدلیه نکرده است. رهبران دیگر احزاب سیاسی که در خارج از کشور به سر می‌برند نیز این اقدام طالبان را محکوم کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *