زلنسکی درباره احتمال شکست در برابر روسیه هشدار داد

ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین درباره احتمال باختن جنگ با روسیه هشدار داده و گفته که اگر امریکا کمک نکند، روسیه پیروز این جنگ خواهد بود.

blank

ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین، روز یک‌شنبه، ۱۹ حمل اعلام کرد که اگر امریکا کمک‌های نظامی جدید خود به کی‌یف را تایید نکند، کشورش بدون این کمک‌ها در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.

زلنسکی این اظهارات را در یک نشست ویدیویی زیر نام «یونایتد ۲۴» که به‌منظور دریافت کمک از متحدان اوکراین برگزار شد، بیان کرده است.

او افزوده: «لازم است به‌طور مشخص به نمایندگان کنگره امریکا بگوییم که اگر به اوکراین کمک نکنند، کی‌یف در جنگ شکست خواهد خورد.»

براساس گزارش روزنامه لوموند، زلنسکی در این نشست به برخی از متحدان غربی کی‌یف هشدار داده است که اگر اوکراین در این جنگ شکست بخورد، سایر کشورهای اروپایی نیز هدف حمله روسیه قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که نمایندگان کنگره امریکا از چند ماه به این‌سو مانع تصویب یک بسته کمک تسلیحاتی جدید واشنگتن به اوکراین به ارزش ده‌ها میلیارد دالر شده‌اند.

نمایندگان جمهوری‌خواه استدلال کرده‌اند که دولت بایدن به‌جای ارائه کمک‌های میلیارد دالری به اوکراین و اسراییل، باید امنیت مرزهای خود با مکسیکو را تامین کند.

در همین حال، دولت امریکا تاکید کرده که ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف و تل‌آویو برای حفظ منافع این کشور در خارج مهم است.

امریکا یکی از کشورهای متحد کی‌یف است که طی بیش از دو سال گذشته و پس از حمله روسیه، به ارزش میلیاردها دالر کمک نظامی و غیرنظامی به اوکراین ارائه کرده است.

این در حالی است که پیشتر نیز زلنسکی گفته بود که شرایط سختی برای نیروهای مسلح اوکراین حاکم است و همه از جنگ خسته شده‌اند.

او روز شنبه، هفته جاری در گفتگو با یک رسانه محلی اوکراین از طرح فرانسه مبنی بر اعزام نیروهای کشورهای غربی به اوکراین حمایت کرده بود.

رییس جمهور اوکراین همچنین هشدار داده بود که گلوله‌های ارتش این کشور در حال تمام شدن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *