پاکستان: «تی‌تی‌پی» به اندازه داعش خطرناک است

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که این کشور خواهان برخورد جدی کشورهای جهان با تحریک طالبان این کشور (تی‌تی‌پی) شده؛ زیرا از نظر پاکستان تفاوتی میان این گروه و داعش وجود ندارد.

blank

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که دولت پاکستان تلاش دارد تا کشورهای جهان را قانع کند که با طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) همانند داعش برخورد کند.

اکسپرس تریبون گزارش داده که پاکستان در گفتگوهای بین‌المللی می‌گوید که هیچ تفاوتی میان طالبان پاکستانی و داعش وجود ندارد.

براساس این گزارش، این موضع پاکستان تلاش برای جلب حمایت از اعمال فشار بر دولت طالبان در افغانستان است.

به‌ گفته‌ مقام‌های پاکستانی، طالبان در افغانستان به اعضای تی‌تی‌پی پناه داده‌اند.

اکسپرس تریبون افزوده که بسیاری از کشورهای منطقه و فرامنطقه، داعش را تهدیدی جدی می‌دانند، در حالی‌که تحریک طالبان پاکستان را «مشکل پاکستان» می‌دانند. این دیدگاه برخی از کشورها باعث می‌شود که پاکستان نتواند حمایت لازم را در برابر تحریک طالبان پاکستان به دست آورد.

یک منبع دیپلماتیک به اکسپرس تریبون گفته است که داعش و تی‌تی‌پی پشت سرهم کار می‌کنند و کشورها نباید تمایزی میان این دو گروه قایل شوند.

به‌گفته‌ منبع، اخیرا مقام‌های پاکستانی در مورد رابطه‌ احتمالی طالبان پاکستانی و داعش به کشورها اطلاع داده‌اند.

اکسپرس تریبون گفته است که هدف پاکستان این است که جامعه‌ بین‌المللی را متوجه کند که تحریک طالبان پاکستان به اندازه‌ داعش خطرناک است. پاکستان امیدوار است که جامعه‌ بین‌المللی چشم خود را بر فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستانی نبندد.

به‌گفته‌ منابع، پاکستان از بازیگران بین‌المللی می‌خواهد که با تهدید تحریک طالبان پاکستان همان‌گونه رفتار کنند که در مورد داعش رفتار می‌کنند.

داعش طی ماه‌های اخیرا حملات مرگباری را در افغانستان، پاکستان، ایران و روسیه برعهده گرفته است.

این در حالی است که پاکستان همواره افغانستان را یکی از مراکز داعش دانسته؛ اما طالبان حضور این گروه در افغانستان را تکذیب می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *