مقام پیشین طالبان: ملا هبت‌الله را ندیده‌ایم

در ادامه انتقادهای مقامات طالبان از غیبت ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر این گروه، عبدالسلام ضعیف؛ سفیر طالبان در دوره اول حاکمیت این گروه می‌گوید که او را ندیده است.

blank

بربنیاد گزارش‌ها، عبدالسلام‌ ضعیف؛ سفیر پیشین طالبان در اسلام‌آباد در گفتگو با رسانه‌ها گفته است که ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر این گروه را تا حالا ندیده است و به یاد نمی‌آورد که آیا با او‌ ملاقات داشته است یا خیر.

او‌‌ همچنین گفته که هرچند رهبر این گروه در دور‌ نخست حکومت طالبان وجود داشته و در چندین مقام کار کرده؛ اما حالا او را ندیده است.

این در حالی است که مقام‌های اداره طالبان می‌گویند او‌ در قندهار، شهری که پایگاه اصلی این گروه شناخته می‌شود، زندگی می‌کند.

در همین حال، عباس استانکزی؛ معین سیاسی وزارت  خارجه طالبان نیز اخیرا با حضور در یک همایش بدون ذکر نام رهبر طالبان گفته است که رهبری که در بین مردم خود نباشد و زندگی نکند، منزوی است و حکومت‌‌اش دوام نخواهد آورد.

استانکزی در یک سخنرانی خود از عدم حضور هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه در بین مردم، به صورت تلویحی انتقاد کرده و گفته حکومتی که رهبر آن منزوی باشد، دوام نمی‌آورد.

این مقام وزارت خارجه طالبان به حضور پیامبر اسلام در بین مردم اشاره کرده و افزوده که هر حکومتی که با «قانون اسلام و شریعت» بنا شده باشد، باید با مردم خود همان‎گونه برخورد داشته باشد.

او در این سخنرانی خود تاکید کرده است که رهبران و فرماندهان با حضور در بین مردم باید به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان پیش از نیز بارها از سیاست‌های رهبری این گروه به ویژه در قسمت آموزش و کار زنان و دختران انتقاد کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *