بیش از ۲۴ هزار خانواده در هرات سرپناه ندارند

با گذشت شش ماه از زمین‌لرزه هرات، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که بیش از ۲۴ هزار خانواده هنوز سرپناه ندارند.

blank

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان(اوچا) امروز دوشنبه، ۲۰ فروردین اعلام کرد که ۲۴ هزار و ۸۰۰ خانواده زلزله‌زده هراتی در خیمه‌ها و پناهگاه‌های موقت زندگی می‌کنند.

این دفتر خواستار اقدام و حمایت فوری از این خانواده‌ها شده است.

این نهاد تاکید کرده که خانواده‌های آسیب‌دیده از زمین‌لرزه‌های هرات نباید فراموش شوند.

براساس آمار این دفتر، در زمین‌لرزه‌های هرات ۴۰ هزار خانه ویران شدند و ۲۷۵ هزار نفر آسیب دیدند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان همچنین گفته که تلاش‌های بشردوستانه در این ولایت ادامه دارد، اما نیاز به اقدام فوری است.

در زمین‌لرزه‌های پی‌درپی در هرات در ماه میزان سال گذشته صدها نفر به‌ویژه کودکان و زنان جان باختند.

پیش از این کمیته صلیب سرخ با تاکید بر نیاز فوری به سرپناه در هرات گفته بود آسیب‌دیدگان زلزله‌های هرات به سرپناه امن و گرم نیاز دارند.

با گذشت بیش از شش ماه از زلزله‌های مرگبار در این ولایت، زلزله‌زدگان هنوز هم به کمک نیاز دارند، اما کشورهای جهان به دلیل حاکمیت طالبان تمایلی به ایفای نقش فعال در کمک به آسیب‌دیدگان ندارند.

از سوی دیگر، برخی از ساکنان هرات می‌گویند که طالبان و آژانس‌های سازمان ملل متحد درباره کمک‌هایی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف جهان به زلزله‌زدگان هرات فرستاده‌اند، به قدر کافی حسابدهی نکرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *