ایران: مهاجران افغان برگردند و افغانستان را آباد کنند

وزارت داخله ایران طی بیانیه‌ای پذیرش مهاجران افغان در آن کشور را ناممکن عنوان کرده و افزوده که این مهاجرین باید به کشور خود برگردند.blank

خبرگزاری دولتی ایرنای ایران گزارش داده است که وزارت داخله این کشور امروز دوشنبه، 20 حمل در پاسخ به «برخی فضاسازی‌ها در خصوص مهاجران و اتباع خارجی» این بیانیه را صادر کرده است.

در بیانیه آمده است که «تلاش برخی سایت‌ها برای ایجاد افغانستان ستیزی، مطرود است». این وزارت همزمان گفته است که مهاجرین افغانستانی باید به سرزمین خود برگردند و افغانستان را آباد سازند.

در بیانیه وزارت داخله ایران تاکید شده که «امکان پذیرش افغانستانی‌ها» در آن کشور وجود ندارد و در ادامه آمده است که اتباع خارجی بدون مجوز از سوی نیروهای امنیتی ایران به کشورشان بازگشت داده خواهند شد.

افغان‌ها، بزرگترین جمعیت مهاجران در ایران را تشکیل می‌دهند و این کشور هم مانند پاکستان و ترکیه، در ماه‌های اخیر روند اخراج مهاجران افغان را تشدید کرده است. وزارت مهاجرین طالبان دو روز پیش از اخراج حدود 2 هزار مهاجر افغان از ایران طی یک روز خبر داده بود.

مهاجران افغان عمدتا پس از تسلط طالبان بر افغانستان، برای فرار از خطر انتقام‌گیری این گروه و یا به دلایل اقتصادی به ایران رفته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *