پسر حکمتیار: طالبان نماینده پشتون‌ها نیستند

به دنبال اظهارات اخیر مسعود اندرابی؛ وزیر داخله حکومت پیشین مبنی بر تحمیل حکومت پشتونی بر مردم افغانستان از سوی غنی و طالبان، پسر حکمتیار گفته که طالبان نماینده پشتون‌ها نیستند.

blank

حبیب الرحمن حکمتیار، پسر گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی افغانستان به سخنان تازه مسعود اندرابی در مورد حکومت طالبان در افغانستان واکنش نشان داد.

مسعود اندرابی؛ وزیر پیشین وزارت داخله به تازگی بنیاد جدیدی را به نام «بنیاد آینده افغانستان» و با هدف این‌که همه در جغرافیای افغانستان، «افغان» هستند راه‌اندازی کرده است.

او در همین رابطه در یک فایل صوتی به یکی از جنرال‌های ارتش پیشین افغانستان گفته که اشرف غنی با کراوات و طالبان با دستار می‌خواهند که پشتونیزم را بر مردم کشور تحمیل کنند.

حبیب الرحمن حکمتیار در واکنش به این سخنان گفته است که غنی و طالب نماینده پشتون‌ها نبودند و نیستند.

او همچنین گفته که «هموطنان ما می‌دانند که طالب از هیچ قومی نمایندگی نمی‌کند، در حقیقت طالب تنها از طالب نمایندگی می‌کند و بس. همچنین کسانی که به نمایندگی از دیگر اقوام طالب یا غنی یا هرکس دیگر را نماینده پشتون‌ها می‌دانند (که نبودند و نیستند) در قدم اول خود هم نماینده هیچ قومی نیستند.»

او همچنین گفته است که این افراد از این نوع ابراز نظرها گویا سود می‌برند و نیت‌شان ایجاد صف واحد نیست.

اندرابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته که «همه افغان هستیم، پشتون افغان، تاجیک افغان، هزاره افغان، ازبک افغان پشه‌ای افغان، ایماق افغان و به این افتخار می‌کنیم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *