حمله ایران به اسراییل؛ هند: امنیت منطقه در خطر است

به دنبال حملات گسترده جمهوری اسلامی ایران به اسراییل، هند این حملات را تهدیدی جدی علیه امنیت در کشورهای منطقه خواند.

blank

پس از حملات گسترده ایران به سمت اسراییل، هند امروز یک‌شنبه، ۲۶ حمل، اعلام کرد که خصومت‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و اسراییل صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت خارجه هند با نشر بیانیه‌ای گفت: «ما به طور جدی نگران تشدید خصومت‌ها میان اسرائیل و جمهوری اسلامی هستیم که صلح و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند.»

در این بیانیه گفته شده: «ما خواستار تنش‌زدایی فوری، اعمال خویشتن داری، عقب‌نشینی از خشونت و بازگشت به مسیر دیپلماسی هستیم.»

وزارت امور خارجه هند افزوده: «ما از نزدیک وضعیت در حال تحول را زیر نظر داریم. سفارت‌های ما در منطقه در ارتباط نزدیک با جامعه هندی اند. حفظ امنیت و ثبات در منطقه حیاتی است.»

این در حالی است که پیشتر رژیم اسراییل از حملات گسترده ایران به سمت این رژیم خبر داد و گفت که ایران بیش از ۲۰۰ موشک و پهپاد به سمت آن‌ها شلیک کرده است.

در همین حال، امریکا نیز ضمن ابراز نگرانی از این حملات ایران خواهان نشست فوری شورای امنیت شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفته: «من خواستار توقف فوری این خصومت‌ها هستم. نه منطقه و نه جهان توان تحمل جنگ دیگری را دارند.»

قرار است که شورای امنیت سازمان ملل متحد بعدازظهر امروز یک‌شنبه به وقت محل، برای بررسی حمله‌ ایران به اسرائیل تشکیل جلسه دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *