امریکا در حمله احتمالی اسراییل به ایران شرکت نخواهد کرد

همزمان با حملات سنگین ایران به اسراییل، جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا اعلام کرده که در حمله احتمالی متقابل اسرائیل به ایران شرکت نخواهد کرد.

blank

اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داده که جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا، در مکالمه تلفونی خود با بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل بعد از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل گفت که امریکا در حمله احتمالی متقابل اسرائیل به ایران شرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که ایران شب گذشته با بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک کروز و بالستیک به اسرائیل حمله کرد.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفته که «۹۹ درصد» پرتابه‌ها پیش از رسیدن به هدف خنثی شده‌اند، اما اصابت موشک به پایگاه هوایی نواتیم و «آسیب جزئی تاسیسات نظامی» را تایید کرده است.

هواپیماهای نظامی امریکا، بریتانیا و اردن در رهگیری و خنثی‌سازی پهپادها و موشک‌های ایرانی شرکت داشته‌اند.

نتانیاهو گفته که رژیم اسرائیل پس از مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران به «پیروزی» خواهد رسید.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در یک پست کوتاه در شبکه اجتماع ایکس نوشت: «ما به مقابله برخاستیم و باهم پیروز خواهیم شد.»

یوآو گالانت؛ وزیر دفاع رژیم اسرائیل هم در پیامی ویدیویی گفت که اسرائیل توانست پهپادها و موشک‌های ایران را مهار کند؛ اما این رویارویی «هنوز پایان نیافته است».

«ما همراه با امریکا و شرکای دیگرمان، موفق شدیم از خاک کشور اسرائیل دفاع کنیم. خسارت بسیار کمی وارد شد. این نتیجه عملیات چشمگیر ارتش اسرائیل است.»

او گفت: «کارزار هنوز به پایان نرسیده است. ما باید هوشیار باشیم و برای هر سناریویی آماده.»

دفتر بنیامین نتانیاهو همچنین در بیانیه‌ای گفت حماس درخواست اسرائیل برای آزاد کردن گروگان‌ها را رد کرده است و رژیم اسرائیل «با تمام قوا اهدافش را در غزه دنبال خواهد کرد.»

در این بیانیه آمده است که رد شدن پیشنهاد رژیم اسرائیل نشان می‌دهد یحیی سنوار، رهبر حماس قصد دارد «از تنش با ایران بهره‌برداری و منازعه در منطقه را تشدید کند.»

این در حالی است که محمدرضا قرایی‌آشتیانی؛ وزیر دفاع ایران در خصوص استفاده از حریم هوایی یا خاک کشورها برای حمله به ایران هشدار داده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از آشتیانی نوشته است: «هر کشوری که حریم هوایی یا خاک خود را برای حمله به ایران به روی اسرائیل باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد.»

محسن رضایی؛ فرمانده سابق سپاه پاسداران نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت رژیم اسراییل «همانجا که شلیک کرد، موشک دریافت کرد.»

اشاره رضایی به احتمال زیاد مربوط به پایگاه نظامی اسرائیل در صحرای نقب است که گزارش‌ها حاکی از اصابت موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به آن دارد.

رضایی همچنین نوشته است: «امشب پایان همیشگی دوران بزن در رو و قلدری و زورگویی در برابر ملت صبور ایران است».

وی در ادامه خواستار کنترل اسرائیل از سوی امریکا و دولت‌های غربی شد و تهدید کرد «حماقت جدید رژیم جنایتکار، منجر به پایان عمر نکبت‌بار آن می‌شود».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *