منصوب شدن نخستین زن نابینا به عنوان سفیر بریتانیا در اسلونی

بریتانیا پس از تصویب قانون جدیدی درباره برابری دارای معلولیت، ویکتوریا هریسون را به عنوان نخستین سفیر کاملا نابینای این کشور در سفارتش در اسلونی منصوب کرد. قرار است خانم هریسون در اگست 2024 به کار جدیدش آغاز کند.blank

او که به عنوان ارشدترین مقام در یک سفارتخانه بریتانیا در خارج از کشور منصوب شده، نخستین سفیری خواهد بود که با یک سگ راهنما برای چنین سمتی انتخاب می‌شود.

ویکتوریا هریسون این انتخاب را افتخاری برای خود دانسته و گفته است که از همکارانش در حمایت او در این مسیر و از شرکت «گاید داگز» که خاطر در اختیار قرار دادن دومین سگ راهنمای زندگی‌اش «اوتو» قدردانی می‌کند.

خانم هریسون، که در سال ۱۹۹۷ به سرویس دیپلماتیک بریتانیا پیوسته نخستین فرد دارای معلولیت است که پس از تصویب قانونی درباره برابری افراد معلول، توسط وزارت خارجه این کشور استخدام شد.

او در طول مسیر رسیدن به جایگاه ارشد امروز، در پست‌هایی در هلسینکی فنلاند و سارایوو، پایتخت بوسنی هرزگویین مشغول به کار بوده و همچنین روی موضوع بحران اوکراین و افغانستان کار کرده‌است.

در حال حاضر تقریباً ۱۵ درصد از کارکنان دفتر امور خارجه بریتانیا، از جمله ۱۰ درصد از کارکنان در سمت‌های ارشد در این کشور دارای معلولیت‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *