هشدار ایران به اسراییل: واکنش این‌بار «دردناک، سخت و سریع» خواهد بود

 همزمان با تهدید رژیم اسراییل مبنی بر این‌که «به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم» ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران می‌گوید: واکنش تهران این‌بار «دردناک و گسترده» است. ارتش ایران هم از پاسخ سخت‌تر، سریع‌تر و فوری‌تر سخن گفته است.

blank

با افزایش تهدید رژیم اسرائیل مبنی بر حمله متقابل به ایران، ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران گفت که «کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران» با پاسخی «گسترده و دردناک» علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

ساعاتی پیش، رییس ستاد ارتش رژیم اسرائیل به صراحت تایید کرد که به حمله سپاه پاسداران پاسخ خواهد داد.

پیش‌تر ابوالفضل شکارچی؛ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران گفت پاسخ نیروهای نظامی ایران این‌بار «قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل» خواهد بود.

علی باقری؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز شب گذشته در برنامه‌ای در تلویزیون ایران گفت واکنش جمهوری اسلامی به حمله احتمالی تل‌آویو این‌بار «در ثانیه» خواهد بود.

او تاکید کرد رژیم اسرائیل «این‌بار ضربه‌ای سخت‌تر، سریع‌تر و فوری‌تر خواهد خورد» و «باید بدانند که ۱۲ روز مهلت نخواهند داشت.»

شب گذشته، هرتزل هالِوی؛ رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل در صریح‌ترین اظهار نظر درباره واکنش احتمالی تل‌آویو به حمله موشکی و پهپادی بامداد یکشنبه ایران، گفت «اسرائیل به حمله موشکی ایران پاسخ خواهد داد.»

ساعاتی پیش، ابوالفضل شکارچی همچنین به کشورهای غربی هشدار داد «در باتلاق» حمایت از اسرائیل فرونروند و «به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی» ایران، «عاقل باشند».

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران خطاب به کشورهای غربی گفت «جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است جنگ‌طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.»

شب گذشته، علی باقری؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت «در صورت تکرار خطای دیگر باید انتظار داشته باشند که ضربه‌ای سخت‌تر، سریع‌تر و فوری‌تر خواهند خورد. باید بدانند که ۱۲ روز مهلت نخواهند داشت. پاسخی که دریافت می‌کنند مقیاس و سنجش آن روز و ساعت نیست؛ بلکه ثانیه خواهد بود.»

در روزهای گذشته نمایندگان مجلس ایران هم تهدید کرده‌اند که در صورت حمله اسرائیل از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌‌پی‌تی) خارج خواهند شد.

هرتزل هالِوی؛ رییس ستاد ارتش اسرائیل در اظهاراتی صریح گفت: «ایران قصد داشت به ظرفیت استراتژیک نظامی اسرائیل ضربه بزند. این اتفاق در گذشته هرگز رخ نداده بود. ایران تعداد زیادی موشک کروز و پهپاد به سوی سرزمین اسرائیل شلیک کرد و این با پاسخ همراه خواهد شد.»

هرتزل هالِوی این صحبت‌ها را در پایگاه هوایی «نواتیم» بیان کرد که از جمله اهداف حمله سپاه پاسداران ایران در حمله یکشنبه بود. این پایگاه روز یکشنبه بر اثر برخورد موشک‌های ایران آسیب دیده بود.

رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل در این ویدیو درباره زمان و شدت حمله این رژیم توضیح نداده است.

رسانه‌های بین‌المللی این اظهارات را «صریح‌ترین تایید» یک مقام ارشد اسرائیلی در خصوص پاسخ به حمله سپاه ارزیابی کردند.

پیش از این اظهارات، کابینه جنگ اسرائیل روز گذشته برای دومین بار با دستور کار چگونگی پاسخ به حمله موشکی و پهپادی مستقیم یکشنبه گذشته ایران تشکیل جلسه داد. رژیم اسرائیل اما علنی نکرد که آیا برای پاسخ به حمله یکشنبه سپاه به تصمیمی رسیده است یا نه.

پس از حمله ایران با تعداد زیادی موشک و پهپاد سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل هم تاکید کرد «ما هر کاری که برای حفاظت از اسرائیل ضروری است انجام خواهیم داد و درباره زمان و فرصت مناسب آن انتخاب خواهیم کرد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *