بغداد و واشنگتن درباره خروج نیروهای خارجی از عراق رایزنی کردند

محمد شیاع السودانی؛ نخست وزیر عراق در سفرش به امریکا با لوید آستین؛ وزیر خارجه امریکا دیدار کرده و دو طرف در این دیدار درباره جدول زمانی خروج نیروهای ائتلاف علیه داعش از عراق گفتگو کرده‌اند.blank

شبکه خبری المیادین گزارش داده‌است که در این دیدار که روز دوشنبه، 27 میزان در پنتاگون انجام شده، پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف نیروهای بین‌المللی علیه داعش عراق را مورد بررسی قرار داده‌اند.

نخست‌وزیر عراق افزوده که سرویس‌های امنیتی این کشور امروز در سطح بالایی از آمادگی برای انجام وظایف خود هستند. او گفته است: «کار برای حرکت به سمت یک رابطه مشارکتی از طریق کمیته عالی هماهنگی به منظور ارزیابی وضعیت نظامی و خطرات داعش و همچنین پیشنهادهای مربوط به جدول زمانی پایان دادن به مأموریت ائتلاف، آغاز شده است».

وزیر دفاع امریکا هم در این دیدار نسبت به ایجاد «یک رابطه امنیتی پایدار» با عراق ابراز امیدواری کرده است.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و امریکا طی ماه‌های اخیر چند نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف به رهبری امریکا از عراق برگزار کرده‌ است.

نیروهای ائتلاف علیه داعش به رهبری امریکا در سال 2014 به منظور مقابله نظامی با داعش در عراق تشکیل ایجد شد. کشورهای مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

هدف از تشکیل این ائتلاف «هماهنگی و همکاری در مورد تهدیداتی» اعلام شد که داعش به وجود می‌آورد، اما پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و اعلام رسمی آن، نظامیان ائتلاف امریکا از خاک عراق خارج نشده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *