بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر تکذیب شد

به دنبال نشر گزارش‌هایی مبنی بر بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر به دستور ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر این گروه، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان این خبر را تکذیب کرد.

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، امروز چهارشنبه، ۲۹ حمل، با نشر پیامی در ایکس نشر گزارش‌ها مبنی بر بسته شدن دفتر این گروه در قطر را جعلی خواند.

این در حالی است که نسخه‌ای از یک نامه رسمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن آمده است که هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان، مقامات دفتر سیاسی این گروه در قطر را از ملاقات با مقامات خارجی منع و فعالیت‌های دیپلماتیک آن‌ها را ممنوع کرده است.

در همین حال، مجاهد در واکنش به این خبر آن را «جعلی» خوانده و گفته است: «مراقب اخبار و ایمیل‌های جعلی باشید. مراقب اخبار و نامه‌های جعلی باشید.»

دفتر سیاسی طالبان در قطر سال‌ها پیش در زمان حکومت حامد کرزی و در شرایطی ایجاد شد که یک نظام منتخب در کابل بر سر کار بود و این اقدام با اعتراض شدید دولت وقت افغانستان روبه‌رو شد.

با این حال، این دفتر سال‌ها به عنوان تنها نمایندگی رسمی طالبان در خارج از کشور کار کرد و در نهایت با راه‌اندازی مذاکرات مستقیم صلح با امریکا زمینه‌ساز سقوط نظام جمهوری و تسلط دوباره طالبان بر کشور شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *