گروه ۷ نشستی درباره بحران خاورمیانه برگزار می‌کند

وزیران خارجه گروه ۷ قرار است برای بررسی بحران خاورمیانه در ایتالیا نشست برگزار کنند.

blank

قرار است امروز پنج‌شنبه، ۳۰ حمل نشست وزیران خارجه گروه هفت قدرت صنعتی جهان موسوم به G7 برای بررسی بحران در خاورمیانه و اوکراین در ایتالیا برگزار شود.

این نشست پس از جلسه اضطراری روز یکشنبه رهبران ۷ کشور اقتصادی و متمول جهان برگزار می‌شود که به منظور بررسی حمله ایران به اسرائیل انجام شده بود.

وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ قرار است در جزیره کاپری ایتالیا دور هم جمع شده و موضوعات بحران خاورمیانه و همچنین درخواست امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی کنند.

آنتونیو تاجانی؛ وزیر خارجه ایتالیا که میزبانی این نشست را بر عهده دارد، تائید کرده است که شرکت‌کنندگان در این نشست در حال کار روی نوعی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی هستند.

دیوید کامرون؛ وزیر خارجه بریتانیا از گروه ۷ خواسته است تا «تحریم‌های هماهنگی» را علیه تهران اتخاذ کنند.

پیشتر جوزپ بورل؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود این اتحادیه در حال کار درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران است؛ تحریم‌هایی که انتقال پهپادها و سایر تسلیحات به روسیه و سایر گروه‌های نیابتی در خاورمیانه را هدف قرار خواهد داد.

پس از نشست مجازی رهبران گروه ۷ در روز یکشنبه، آن‌ها در بیانیه‌ای حمله ایران به رژیم اسرائیل را «به شدت» محکوم کرده و حمایت کامل خود را از این رژیم اعلام کردند.

در بیانیه رهبران گروه ۷ آمده: «ایران با اقدامات خود بیش از پیش به سمت بی‌ثباتی منطقه گام برداشته که این می‌تواند خطر بروز تنش‌های غیرقابل کنترل در منطقه را به دنبال داشته باشد. ما به همکاری با یکدیگر برای ایجاد ثبات و جلوگیری از تنش‌های بیشتر ادامه خواهیم داد. در همین چارچوب از ایران و گروه‌های نیابتی آن می‌خواهیم که حملات خود را متوقف کنند و آماده هستیم تا اقدامات بیشتری را در حال حاضر و در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده بیشتر انجام دهیم.»

گروه ۷ اما از حمله موشکی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خودداری کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *