ایران مراکز هسته‌ای اسرائیل را تهدید کرد

مقامات ایرانی در واکنش به احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای این کشور گفته اند که اگر اسرائیل از این گزینه برای فشار به ایران استفاده کند، تهران مراکز هسته‌ای اسرائیل را نابود خواهد کرد.blank

پس از افزایش‌ تنش‌ها میان ایران و اسرائیل، احمد حق‌طلب؛ فرمانده حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای ایران امروز پنج‌شنبه، 30 حمل اعلام کرد که اگر اسرائیل از تهدید حمله به مراکز هسته‌ای برای فشار به ایران استفاده کند، تهران هم ممکن است در سیاست‌های هسته‌ای خود «تجدیدنظر» کند.

خبرگزاری ایسنای ایران گزارش داد که این مقام ایرانی تهدید کرده اگر اسرائیل تاسیسات اتمی ایران را هدف قرار دهد،‌ تهران مراکز هسته‌ای اسرائیل را «نابود» می‌کند. او افزوده که ایران اطلاعات لازم برای شناسایی و هدف‌‌ قرار دادن مراکز هسته‌ای اسرائیل را در اختیار دارد.

این مقام ایرانی با اشاره به «آمادگی کامل نیروهای مسلح» ایران گفته است:‌ «دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است».

رسانه‌های غربی پیشتر به نقل از مقام‌های اسرائیلی خبر داده بودند حمله به مراکز هسته‌ای ایران یکی از گزینه‌های کابینه جنگ اسرائیل برای پاسخ به حمله انتقام‌جویانه سپاه پاسداران است.

پس از حمله تل‌آویو به ساختمان کنسولگری تهران در دمشق، که منجر به کشته‌شدن محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران ایران شد، تنش بی‌سابقه میان ایران و اسرائیل افزایش یافته است.

طی روزهای گذشته، محافل سیاسی و نظامی اسرائیل شاهد گفتگوهای متعددی درباره ماهیت و زمان پاسخ به ایران بوده است. شماری از مقام‌های اسرائیلی خواستار پاسخ مستقیم، فوری و بی‌درنگ به ایران و شماری دیگر خواهان خویشتن‌داری تل‌آویو بوده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *