فلسطین بر روابط خود با امریکا بازنگری می‌کند

محمود عباس؛ رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنش به وتو کردن قطع‌نامه شورای امنیت در مورد عضویت کامل این کشور در سازمان ملل متحد توسط امریکا اعلام کرد که کشورش بر روابط خود با واشنگتن بازنگری خواهد کرد.

blank

محمود عباس؛ رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنش به وتو کردن قطع‌نامه شورای امنیت در مورد عضویت کامل این کشور در سازمان ملل متحد توسط امریکا روز شنبه، اول ثور، این اقدام امریکا را ناامیدکننده، غیرمسئولانه و نقض آشکار حقوق مردم فلسطین خوانده است.

او افزود: «در روابط دوجانبه خود با امریکا بازنگری خواهیم کرد و از منافع مردم و مسأله فلسطین محافظت می‌کنیم. دولت کنونی امریکا به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نکرده و به اسراییل اجازه داده است که تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف کند.»

او امریکا را مسئول افزایش تنش‌ها در شرق میانه خواند و هشدار داد که بدون ایجاد «راه‌حل عادلانه» برای فلسطین، شرق میانه ثبات را نخواهد دید.

براساس گزارش خبرگزاری شین‌هوا، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی خاطرنشان کرده است که این اداره راهبرد جدیدی را براساس «یک نگاه فلسطینی» نه رویکرد امریکایی در پیش خواهد گرفت.

عباس تصریح کرد: «ما گروگان این سیاست‌های شکست خورده که برای همه آشکار شده است، نخواهیم ماند.»

این مقام ارشد فلسطینی با اشاره به ادامه حملات اسراییل بر غزه تاکید کرده است که ادامه «نسل‌کشی» در این منطقه، شرق میانه را به لبه پرتگاه خواهد کشاند.

به گفته او، ایالات متحده تمام قوانین بین‌المللی را نقض کرده و به تمام وعده‌هایش در مورد راه‌ حل دو دولتی و تحقق صلح در منطقه عمل نکرده است.

عباس همچنین از واشنگتن خواسته است تا «سیاست‌های اشتباه» خود را بازنگری کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که امریکا در نشست پنج‌شنبه‌شب، ۱۸ اپریل شورای امنیت، قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در مورد عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرده بود.

این در حالی است که تصویب این قطع‌نامه به معنی به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *