روسیه: امریکا در اوکراین هم مانند افغانستان شکست خواهد خورد

به دنبال تصویب لایحه کمک‌های تسلیحاتی امریکا به اوکراین و اعلام رییس جمهور اوکراین مبنی بر این که کشورش با کمک‌های امریکا به افغانستان دوم مبدل نخواهد شد، مقام‌های وزارت خارجه روسیه گفته‌اند که امریکا در اوکراین نیز مانند افغانستان و ویتنام «شکست تحقیر آمیز» خواهد خورد.blank

به گزارش پایگاه خبری بنزینگا، ماریا زاخارووا؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه، 3 ثور در بیانیه‌ای گفته است: «حمایت امریکا از اوکراین با یک شکست تحقیرآمیز پایان می‌یابد و این حمایت یک فاجعه بالقوه است».

او با اشاره به موافقت مجلس نمایندگان امریکا برای اعطای کمک‌های تسلیحاتی تازه به اوکراین، گفته است که دخالت بیشتر واشنگتن در این جنگ منجر به همان «شکست پرهیاهو و تحقیرآمیز» خواهد شد که در ویتنام و افغانستان متوجه واشنگتن شد.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه یک روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان امریکا روز شنبه لایحه کمک ۶۰.۸ میلیارد دالری به اوکراین را تصویب کرد و آن را برای بررسی به مجلس سنا فرستاد.

انتظار می‌رود مجلس سنا هم با تصویب این لایحه موافقت کند و لایحه بودجه کمکی برای اوکراین در نهایت به کاخ سفید ارسال شود تا با امضای رییس‌جمهور امریکا، وجهه قانونی پیدا کند.

روز گذشته ولادیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین پس از تصویب کمک ۶۱ میلیارد دالری واشنگتن به کیف توسط مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرده بود که اوکراین با حمایت ایالات متحده به افغانستان دوم مبدل نخواهد شد.

او در گفتگویی با شبکه ان‌بی‌سی گفته بود: «تصویب این لایحه یک پیام قدرتمند به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن در کنار کیف می‌ایستد و به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *