رییسی با رییس ارتش پاکستان دیدار کرد

رسانه‌ها از دیدار ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور این کشور با رییس ارتش پاکستان در اسلام‌آباد خبر داده‌اند.

blank

رسانه‌های ایرانی امروز سه‌شنبه، ۴ ثور گزارش داده‌اند که جنرال عاصم منیر؛ رییس ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور این کشور به اسلام‌آباد با او دیدار و گفتگو کرده است.

گفته می‌شود که دوطرف درباره صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی گفتگو کرده‌اند.

آنان همچنین بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

رئیسی تاکید کرده: «ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.»

منیر نیز مرزهای ایران و پاکستان را «مرز صلح و دوستی» توصیف کرده و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرده است.

آقای رئیسی در این سفرش همچنین با آصف‌ علی زرداری، همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

او امروز از شهر لاهور نیز بازدید کرده است.

ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران صبح روز گذشته در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد اسلام‌آباد شد.

در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفتگوهای دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با مقامات پاکستان انجام می‌شود، وزیر خارجه، وزیر داخله، وزیر دفاع، وزیر مسکن، وزیر صنعت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر صحت ایران رئیسی را همراهی می‌کنند.

قرار است در جریان این سفر تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، صحی، اقتصادی، امنیتی، قضایی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

این نخستین سفر آقای رئیسی به پاکستان پس از حملات متقابل موشکی دو کشور در ماه جدی گذشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *