رییسی با رییس ارتش پاکستان دیدار کرد

رسانه‌ها از دیدار ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور این کشور با رییس ارتش پاکستان در اسلام‌آباد خبر داده‌اند.

رسانه‌های ایرانی امروز سه‌شنبه، ۴ ثور گزارش داده‌اند که جنرال عاصم منیر؛ رییس ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور این کشور به اسلام‌آباد با او دیدار و گفتگو کرده است.

گفته می‌شود که دوطرف درباره صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی گفتگو کرده‌اند.

آنان همچنین بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

رئیسی تاکید کرده: «ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.»

منیر نیز مرزهای ایران و پاکستان را «مرز صلح و دوستی» توصیف کرده و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرده است.

آقای رئیسی در این سفرش همچنین با آصف‌ علی زرداری، همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

او امروز از شهر لاهور نیز بازدید کرده است.

ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران صبح روز گذشته در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد اسلام‌آباد شد.

در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفتگوهای دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با مقامات پاکستان انجام می‌شود، وزیر خارجه، وزیر داخله، وزیر دفاع، وزیر مسکن، وزیر صنعت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر صحت ایران رئیسی را همراهی می‌کنند.

قرار است در جریان این سفر تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، صحی، اقتصادی، امنیتی، قضایی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

این نخستین سفر آقای رئیسی به پاکستان پس از حملات متقابل موشکی دو کشور در ماه جدی گذشته است.

مطالب مرتبط