طالبان به هیأت مالزیایی: کشورها از جانب افغانستان نگرانی امنیتی ندارند

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با نماینده نخست‌وزیر مالزیا «از تامین امنیت افغانستان» به وی اطمینان داده و گفته که کشورها به شمول کشورهای منطقه از جانب افغانستان نگرانی امنیتی ندارند.blank

ارگ تحت کنترل طالبان اعلام کرده که شاه زلینا؛ نماینده نخست‌وزیر مالزیا در رأس یک هیأت بلندپایه این کشور امروز سه‌شنبه، 4 ثور به کابل سفر کرده و با معاون سیاسی رییس‌الوزرای این گروه دیدار کرده‌است.

در خبرنامه ارگ آمده است که نماینده نخست‌وزیر مالزیا را در این سفر شماری از مقام‌های وزارت‌های دفاع، داخله و خارجه این کشور همراهی می‌کنند.

ارگ افزوده که این هیأت در دیدار با مولوی عبدالکبیر، برای همکاری‌ در زمینه‌های گوناگون با حکومت طالبان اعلام آمادگی کرده است.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در این دیدار با تاکید بر اینکه در افغانستان امنیت کامل برقرار است، از سرمایه‌گذاران مالزیایی درخواست کرد که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند. او گفت: «جهان به شمول منطقه از جانب افغانستان نگرانی ندارد».

این اظهارات مقام ارشد طالبان در حالی است که اخیراً پاکستان به شدت از طالبان انتقاد کرده و این گروه را به پناه دادن به «گروه‌های تروریستی» در افغانستان متهم کرده‌است. مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که این گروه‌ها برای پاکستان تهدید جدی هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *