حزب‌التحریر: امریکا و پاکستان برای نابودی افغانستان متحد شده‌اند

گروه حزب‌التحریر در افغانستان درباره اتحاد امریکا و پاکستان هشدار داده و می‌گوید که امریکا و پاکستان برای نابودی افغانستان متحد شده‌اند.

blank

گروه ممنوعه حزب‌التحریر در افغانستان، روز چهارشنبه، ۵ ثور هشدار داد که امریکا و پاکستان بار دیگر برای نابودی افغانستان دست به دست هم داده و تلاش دارند تا راه را برای جنگ در این کشور هموار کنند.

این گروه همچنین می‌گوید که دادن دو پایگاه هوایی به امریکا در بلوچستان بخشی از این طرح است.

گروه حزب‌التحریر در افغانستان گفته که امریکا می‌خواهد با کمک پاکستان جنگ جدیدی را در افغانستان آغاز کند و مخالفت ایجاد کند.

این گروه مدعی است که «چند ماه پیش جنرال عاصم منیر؛ فرمانده ارتش پاکستان در یک سفر رسمی با برخی از مقامات عالی‌رتبه ملکی و نظامی ایالات متحده دیدار کرد و نقش و مأموریت جدیدی را برای پاکستان تعیین کرد».

این در حالی است که پاکستان همواره طالبان را به پناه دادن به گروه‌های تروریستی و تی‌تی‌پی متهم کرده، آن‌چه که از سوی طالبان رد می‌شود.

حزب‌التحریر گفته: «واگذاری پایگاه‌های هوایی از سوی دولت‌ها یک طرح روشن برای نابودی افغانستان است.»

این حزب گفته که «شیرافضل مروت؛ نماینده مجلس ملی پاکستان گفت که این کشور دو پایگاه هوایی در بلوچستان در نزدیکی مرزهای افغانستان و ایران به ایالات متحده داده است.»

آقای مروت که از اعضای تحریک انصاف پاکستان است در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد به خبرنگاران گفت: «تا آنجا که ما می‌دانیم، پاکستان دو پایگاه هوایی خود در بلوچستان، نزدیک مرزهای افغانستان و ایران را به امریکایی‌ها داده است.»

اما مقامات پاکستانی در این مورد چیزی نگفته‌اند.

پایگاه هوایی پاکستان اکنون برای ایالات متحده که حضور نظامی در افغانستان ندارد از اهمیت استراتژیک برخوردار است، به خصوص که ایالات متحده همچنان نگران فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش در افغانستان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *