ملا برادر با کاظمی قمی دیدار کرد

ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران دیدار کرده و گفته‌اند که روابط طالبان و ایران بهتر و مثبت شده است.

blank

دفتر مطبوعاتی معاون اقتصادی طالبان، امروز پنج‌شنبه، ۶ ثور از دیدار ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران خبر داده است.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رییس‌ جمهور ایران تایید کرده که آب رودخانه هلمند به سیستان‌وبلوچستان رسیده است.

برادر روابط طالبان و جمهوری اسلامی را «بهتر و مثبت» خوانده و گفته که ورود آب به ایران بیشتر مشکلات مردم دو کشور را حل می‌کند.

در خبرنامه‌ طالبان آمده که وزرای انرژی و آب، اطلاعات و فرهنگ، زراعت و مالداری و سفیر این گروه در تهران در دیدار با حسن کاظمی قمی حضور داشتند.

مقام‌های طالبان و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در این دیدار درباره تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های گوناگون گفتگو کرده‌اند.

برادر گفته طالبان و جمهوری اسلامی باید برای توسعه روابط همکاری کنند.

او افزوده که امسال به دلیل سطح بارندگی زیاد آب رودخانه هلمند به ولایت نیمروز و به سیستان‌وبلوچستان ایران رسیده است.

این مقام طالبان تاکید کرده که بارندگی و ورود آب به ایران کمک خواهد کرد که مشکلات بیشتر مردم دو کشور حل شود.

عبدالغنی برادر از ایران خواسته تا تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانی به کشورهای اروپایی را از طریق ایران فراهم کند.

قمی از ورود آب رودخانه هلمند به سیستان ایران ابراز خرسندی کرده و گفته که ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی بازرگانان، محیط زیست، زراعت و افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران است.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در این نشست از جمهوری اسلامی ایران خواست که اخراج اجباری مهاجران افغان را متوقف کند.

او گفته که باید میان طالبان و جمهوری اسلامی ایران درباره مهاجران افغان هماهنگی ایجاد شود.

روز گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران هم گفت که حقابه این کشور از رودخانه هلمند حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر بیشتر خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *