وزیر داخله ایران: بیش از این ظرفیت میزبانی از افغان‌ها را نداریم

احمد وحیدی؛ وزیر داخله ایران در اظهارات تازه‌اش گفته‌است که کشورش از مهاجران افغان اشباع شده و دیگر ظرفیت میزبانی از این مهاجران را ندارد.

آقای وحیدی این سخنان را امروز سه‌شنبه، 11 ثور در مراسم بزرگداشت از معلم در تهران بیان کرده‌است. او افزوده که موضوع مهاجران از نگاه اخلاقی و انسانی بررسی می‌شود.

خبرگزاری تسنیم از قول او گزارش داده که هجوم مهاجران افغان به ایران به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از طرف قدرتمندان و زورگویان جهان بوده‌است که در نگاه اول انسان دوستی به لحاظ انسان دوستی و اصول اخلاقی در ایران ساکن شدند.

او در ادامه افزوده‌است: «در نگاه دیگر‌، ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این نداریم و کشورمان اشباع شده است و بیش از این نباید وارد کشور شوند و اعلام کردیم که قادر به پذیرش بیشتر نیستیم».

وزیر داخله ایران گفته که باید زمینه بازگشت مهاجرانی که اکنون در ایران اند فراهم شود و مهاجران غیر قانونی به هیچ وجه مورد قبول این کشور نیستند. او تاکید کرده که مجموعه‌هایی که مهاجران غیر قانونی افغان در ایران را به کار گرفته‌اند، متخلف شمره می‌شوند و نباید آنان به کار گرفته شوند.

او مهاجران مجاز را «محدود به زنان» دانسته و گفته که آنان نیز باید برگردند و به اصلاح کشورشان کمک کنند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر هزار مهاجر افغان که به خاطر فرار از تهدیدها، مشکلات اقتصادی و کار به ایران رفته بودند از این کشور اخراج شده‌اند و گذرگاه‌های مرزی غرب افغانستان همه روزه شاهد برگشت این مهاجران است. سازمان‌های حقوق بشری از ایران و پاکستان خواسته‌اند که اخراج مهاجران افغان را متوقف کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *