همسر زندانی امریکایی، خواهان آزادی او از بند طالبان شد

همسر رایان کوربت، شهروند امریکایی زندانی طالبان از وضعیت زندگی او ابراز نگرانی کرده و می‌گوید: «واقعا نمی‌دانم چه اقداماتی برای نجات شوهرم انجام می‌شود.»

خانواده‌های ۹ امریکایی‌ زندانی در خارج از امریکا از جمله افغانستان، از دولت بایدن خواستار کمک و اطلاعات بیشتر درباره عزیزان‌شان شدند.

آنا کوربت، خانم رایان کوربت، زندانی طالبان نیز گفته «واقعا» نمی‌داند چه اقداماتی برای نجات شوهرش انجام می‌شود.

آنا کوربت از جمله بستگان ۹ امریکایی بازداشت شده در خارج از امریکا، از جمله افغانستان، سوریه، ایران، روسیه، چین و نایجریا بود که در یک میزگرد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان شهادت داد.

او خطاب به اعضای این کمیته گفت: «ما می‌توانیم و باید برای عزیزان‌مان بهتر عمل کنیم.»

طالبان رایان کوربت را که سال‌ها در افغانستان کار می‌کرد، در ماه اسد ۱۴۰۱ با همکاران آلمانی و افغانش در شمال افغانستان به اتهام «تخلف از قوانین افغانستان» بازداشت‌‌‌ کرد.

این در حالی‌ است که کوربت برای پرداخت معاش کارمندان یک موسسه به افغانستان سفر کرده بود.

پیشتر وکلای رایان کوربت از سازمان ملل خواستند که به رهایی فوری او از زندان طالبان کمک کند.

آن‌ها درباره وضعیت نامساعد این شهروند امریکایی در زندان طالبان و احتمال مرگ او در آنجا هشدار داده‌اند.

علاوه بر کوربت، جمشید شارمهد، شهروند ایرانی‌-آلمانی که در دبی ربوده شد و هم اکنون در ایران زندانی است، اخیرا به اعدام محکوم شده است.

غزال شارمهد، فرزند جمشید شارمهد، از کنگره امریکا می‌خواهد تا از قدرت خود برای دریافت اطلاعات بیشتر از حکومت بایدن استفاده کنند.

دستیار سردبیر وال استریت ژورنال به نمایندگی از ایوان گرشکویچ، روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال، گفت که سپاس‌گزار است که ایوان به سرعت به عنوان «به اشتباه بازداشت» معرفی شد و اظهار امیدواری کرد که هر امریکایی بازداشتی از زندان رها و به خانه‌اش برگردد.

ایوان گرشکویچ سال گذشته هنگامی که راهی سفری برای تهیه گزارش به شهر یکاتنبرگ روسیه بود، به اتهام جمع‌آوری اطلاعات و«اسرار دولتی» برای امریکا به دست نیروهای امنیتی روسیه دستگیر شد.

این در حالی است که اخیرا وزارت خارجه امریکا تعامل با طالبان را برای آزادی زندانیان امریکایی و مبارزه با تروریزم ضروری خوانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *