سیاف از رژیم طالبان خواست با مخالفانش وارد گفتگو شود

عبدالرب رسول سیاف؛ رهبر پیشین جهادی از رهبری طالبان خواسته است که با مخالفان رژیم این گروه هرچه زودتر وارد گفتگو و مذاکره شود.آقای سیاف امروز پنج‌شنبه، 13 ثور در پیامی که در صفحه فیسبوکش منتشر کرده گفته که طالبان باید مشکلات داخلی با مخالفان را از راه مفاهمه و گفتگو حل کند. او این کار را «اقدام عاقلانه» و فرصتی برای طالبان خوانده که اکنون در دسترس آنان است و تاکید کرده که طالبان چنین فرصتی در آینده نخواهند داشت.

او به مردمی شدن نظام و کسب رضایت ملت نیز تاکید کرده و افزوده است: « همه یکجا در چوکات اصول ارجدار اسلامی وارزش‌های پذیرفته شده انسانی به‌سوی مردمی شدن نظام و کسب تایید و رضایت ملت و زدودن تشویش و پریشانی و وضعیت رقت‌بار مردم حرکت کنید و مسووليت بزرگ شرعی و ملی خود را ادا نمایید».

آقای سیاف هشدار داده است که اگر این کار از سوی طالبان انجام نشود، آنان این فرصت را از دست خواهند داد و نتیجه‌ آن در قدم نخست خود طالبان و سپس مردم کشور با «تباهی و بربادی محتوم و اجتناب ناپذیر» روبه رو خواهند شد.

این در حالی است که روز به روز مخالفت‌ها علیه طالبان به دلیل نقض حقوق بشر از سوی این رژیم افزایش پیدا می‌کند و نارضایتی مردم و سیاسیون نیز از این گروه بیشتر می‌شود.

مطالب مرتبط